המסתורין בבריטניה גדל

חיסול? איש עסקים רוסי נמצא מת בלונדון

שבוע בלבד אחרי מה שהוגדר ככל הנראה כניסיון התנקשות בסוכן רוסי כפול בבריטניה, מצא את מותו בצורה מסתורית רוסי נוסף הקשור למתנגדיו של הנשיא הרוסי פוטין (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שוטרים בריטיים (צילום: מתוך טוויטר)

שבוע אחרי שהסוכן הכפול הרוסי סרגיי סקריפל הורעל בדרום אנגליה כשהאצבע המאשימה מופנית למוסקבה, דווח אמש (שלישי) בכלי התקשורת בבריטניה כי איש עסקים רוסי שהיה מקורב למבקר בולט של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נמצא מת בלונדון – והסיבה למותו אינה ידועה.

מדובר באיש העסקים, ניקולאי גלושקוב, שנמצא אמש על-ידי בני משפחתו ללא רוח חיים בביתו בדרום-מערב העיר. משטרת לונדון מסרה כי היא חוקרת את מותו "הלא מוסבר" של גבר שנמצא מת בבית באזור ניו מלדן, אך לא נקבה בשמו.

גלושקוב, בשלהי שנות ה-60 לחייו, היה חברו של בוריס ברזובסקי, אוליגרך רוסי שמת בלונדון בשנת 2013. המשטרה חקרה אז את נסיבות מותו של ברזובסקי, אבל לא הצליחה לקבוע באופן חד משמעי אם התאבד או נרצח כשגם אז עלה החשש כי חוסל בדומה לליטבנקו, מתנגד אחר של פוטין שהורעל בבריטניה למוות.

משטרת לונדון מסרה הערב כי בלשים מהמחלקה למלחמה בטרור מובילים את חקירת מותו של גלושקוב כאמצעי זהירות בשל הקשרים שהיו לו. המשטרה הדגישה כי לפי שעה אין שום ראיה המצביעה על קשר בין מותו של גלושקוב להרעלת המרגל לשעבר סרגי סקריפל ובתו ב-4 במרץ הנאבקים עדיין על חייהם בבית החולים לצד אנשי ביטחון והצלה נוספים שהורעלו אף הם כאשר ניגשו לסייע להם.

אתמול, נמשכה מלחמת ההצהרות בין בריטניה לרוסיה, אחרי שראש ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה מפורשות כי יש מקום להניח שמוסקבה עומדת מאחורי ניסיון ההתנקשות בסקריפל, שאותו מחשיבה רוסיה לבוגד. שגרירות רוסיה בלונדון מסרה בתגובה כי היא מודאגת מאוד מהדיווחים בתקשורת הבריטית שלפיהם בריטניה עשויה לפתוח במתקפת סייבר על רוסיה בתגובה על ההרעלה שבוצעה על אדמתה.

השגרירות הרוסית קראה לבריטניה לשקול היטב את ההשלכות שיהיו למעשה שכזה: "לא רק שרוסיה מואשמת באופן מתגרה וחסר בסיס בהרעלה, אלא נראה שבבריטניה גם מתגבשות תוכניות לבצע נגד רוסיה מתקפת סייבר. ההצהרות של כמה מחברי הפרלמנט הבריטי, 'מקורות בפרלמנט הבריטי' ו'מומחים' בנוגע ל'פריסה' של 'כלי נשק המשמשים למתקפות סייבר' מעוררת דאגה".

דוברת משרד החוץ הבריטי הוסיפה אחר כך: "לאף אחד לא כדאי לאיים על מעצמה גרעינית". על רקע הדיווחים שבריטניה שוקלת שלא לאפשר עוד לערוץ הטלוויזיה הרוסי RT לפעול בתחומה איימה דוברת המשרד: "אם זה מה שיקרה – שום כלי תקשורת בריטי לא יורשה לפעול ברוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר