הצטדקויות מגוונות

רבני 'הפלג': אלו הסיבות שאנחנו לא נוכחים בהפגנות שלנו

רבני "הפלג הירושלמי" מסבירים למה אינם משתתפים בהפגנות שהם יוזמים: "אין בימה; מה, שנברח מה'בואש'?", אומר הרב דויטש • ומה התכוין הגר"ש אוירבך ב"להרעיש עולם ומלואו". האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההסברים של הרב זלזניק, הרב בורודיאנסקי והרב דויטש (באדיבות 'הקו החרדי'. צילום: חיים גולדברג)

בשנים האחרונות, בהן נערכות מפעם לפעם הפגנות "הפלג הירושלמי" לאחר מעצרי עריקים, בולטת בהן היעדרותם של רבניהם, המורים לתלמידיהם לצאת ולהפגין אך לא נוכחים בהן בעצמם.

כך גם אירע בשתי ההפגנות האחרונות בעקבות מעצרו של מאיר בורודיאנסקי, עריק מבני 'הפלג', כאשר גם בירושלים וגם בבני ברק נראו בהן רבנים ספורים, בעוד רוב מבין 12 הרבנים החברים ב"מועצת גדולי עולם התורה" לא ירדו לשטח.

בשיחות שנערכו לאחרונה עם כמה מהם, נימקו הרבנים את הסיבות שבגינן נעדרת השדרה המרכזית של רבני "הפלג הירושלמי" מהפגנות אנשיהם.

כך הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, מבכירי רבני 'מועצת הפלג', מודה כי אף פעם לא השתתפו רבנים בהפגנות, חוץ מהרב בן ציון בורודיאנסקי. לדבריו, "לא נראה לי שבאו אי פעם, צריך לברר אם פעם כן היו באים".

"דבר שני", מוסיף הגרב"ש דויטש, "אם היתה הפגנה מסודרת, עם 'מזרח' ובימה, זה משהו אחר. סתם להסתובב בהפגנה בין כולם? בכל זאת זה לא... מה, לברוח מה'בואש'? אני לא אומר שההפגנות זה לא דבר טוב, אני לא מזלזל בהן. זה דבר חשוב".

הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, בהספדו על הגר"ש אוירבך זצ"ל (צילום: חיים גולדברג)

הרב בן ציון בורודיאנסקי, חבר אחר ב'מועצת' וקרוב משפחתו של העצור האחרון, אומר אף הוא כי "אף פעם רבנים לא היו מגיעים להפגנות, היחידי שהגיע זה אני, בתור אחד מהמשתתפים. יש בזה סיכון משפטי, כי ההפגנה לא חוקית והרבנים לא יכולים לעשות דבר לא חוקי. ר' שמואל (דויטש. י.כ.), מכיון שהיתה תמונה בעיתון שישבו אצלו בבית, מוטב שלא יבוא. אם מי שנתן את ההוראה להפגין, גם יבוא, אז על פי חוק הוא מסתבך".

"גם ר' שמואל (אוירבך זצ"ל. י.כ.)" מגלה הרב בורודיאנסקי, "היה זהיר בלשונו, ובכוונה היה אומר רק לשונות כאלו של 'להרעיש עולם ומלואו', בשביל שלא יהיה ניסוח בלתי חוקי מפורש על שמם של רבנים".

הסתערות הפרשים והמהומות בהפגנת 'הפלג' (צילום: א. כהן. תמונה: חיים גודלברג)

הרב דב אהרן זלזניק, עוד חבר ב'מועצת הפלג', מביע את דעתו, כי "צריך לדבר על זה עם ר' שמואל דויטש, שצריכים כמה רבנים חשובים שיעמדו שמה. כל אחד מפחד".

"אני גם חושב ככה ממש (שרבנים צריכים להפגין)", הוא ממשיך. "לא הייתי שם, אבל צריך שיהיה מאורגן שיהיו אנשים חשובים. לא אני הכתובת. דבר עם ר' שמואל ועם אלו... שצריכים לפעול. לא כולם צריכים לבוא, אבל שחלק יבואו בהפגנה הזו וחלק בהפגנה הזו".

האזינו לדבריהם, באדיבות 'הקו החרדי'

הרב בן ציון בורודיאנסקי, בהפגנה בירושלים (צילום: חיים גולדברג)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר