תופעה מקוממת

בגלל סכסוך עם היזם: עיריית בני ברק קונסת דיירים

סכסוך בין יזם חרדי לבין עיריית בני ברק, בעקבותיו לא הוצבו פחים, הוביל להטלת קנסות על תושבים שאכלסו לאחרונה את דירתם החדשה ומשליכים את האשפה שלהם באזור (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: כיכר השבת)

דיירי הבניינים החדשים במעונות ויז'ניץ הממוקמים בפאתי קריית ויז'ניץ' בבני ברק, החלו לאחרונה לאכלס את דירותיהם, אך העירייה אינה מפנה ממנו את הפסולת ורושמת דו"חות לדיירים, זאת בשל ויכוח בינה לבין היזם החרדי על מיקומו של הפח הטמון.

תושבי הבניין קיבלו רק לאחרונה טופס 4, אולם הקבלן טרם סיים את עבודות הפיתוח בחצר הבניין, וכך, חודשים לאחר שמרבית הבניינים אוכלסו, מצאו עצמם הדיירים ללא פח אשפה כמתחייב בחוק.

הסיבה כאמור, כפי שנודע ל"כיכר השבת", הוא ויכוח בין היזם אלי בן זאב לבין העירייה. בעוד באישורי היתרי הבנייה סוכם על מקום מסוים בו ימוקם הפח הטמון, הרי שהיזם טוען כי המיקום המדובר בעייתי, בשל סמיכות למקום מגורי התושבים.

בשל העימות, לעשרות התושבים אין פח, ושטח הבניין מלא בפסולת. לטענת התושבים, למרות הלחץ הרב עליה, עיריית בני ברק מסרבת לפנות את האשפה מסביבת הבניין, ואף רושמת דו"חות לדיירים על סך 750 שקלים.

בכיר בעיריית בני ברק מוסיף: "היזם התחייב בעת הבניה לבנות את הפח במקום מסוים, וכעת הוא חוזר בו. הסיבה שהשכנים קיבלו דו"חות, על מנת שיתעוררו ויסדירו את העניין. העירייה תבטל אותם, במידה והנושא יוסדר".

בתגובה רשמית מטעם העירייה נמסר: "עם כל ההבנה לבעייתם של הדיירים, מחובתינו להבהיר חד משמעית כי במסגרת היתר הבניה נקבע מיקומו של הטמון שנועד לשרת את הדיירים. אי הצבת הפח הטמון ע"י הקבלן היא, בעצם, לא בעיה עירונית אלא אי מילוי הדרישות לידי העירייה וזהו נושא להסדרה בין הקבלן לבין הדיירים. דרישתה של העירייה היא, בהתאם לחוק, שיוצב טמון ולא יימשך מצב כפי שהוא כיום שאין טמון ובמקום זה מושלכות ערימות פסולת וגורמות ללכלוך קשה בסביבה זו".

"בד בבד, בקשנו מהנהלת אגף התברואה לפעול בהקדם האפשרי, לפנים משורת הדין, להסדיר פגישה עם הקבלן והדיירים יחדיו כדי למצוא פתרון מהיר לבעיה חמורה זו".

תגובתו של אלי בן זאב לא התקבלה ב"כיכר השבת" עד למועד פרסום הידיעה. לכשתתקבל, נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר