הרעלת המרגל

הבית הלבן האשים את רוסיה: "תואמת את דפוס הפעולה שלה"

הבית הלבן האשים הלילה (חמישי) את רוסיה בהרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפאל ובתו בשבוע שעבר בבריטניה. בהודעה נאמר כי זה נראה "דפוס הפעולה של רוסיה" (חדשות, בעולם)

התיעוד של האב ובתו במצלמות האבטחה (צילום: מצלמות אבטחה)

הבית הלבן האשים הלילה (חמישי) את רוסיה בהרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפאל ובתו בשבוע שעבר, בבריטניה. בהודעת הבית הלבן נכתב כי ארה"ב תומכת בהחלטת בריטניה לגרש את הדיפלומטים הרוסים.

לפי הבית הלבן, התקיפה "תואמת את דפוס הפעולה של רוסיה, שמתעלמת מהוראות המבוססות על החוקים הבינלאומיים, מערערת את ריבונותן וביטחונן של מדינות רבות בעולם ומנסה לחתור תחת המוסדות והתהליכים הדמוקרטיים המערביים".

שגרירת ארצות הברית לאו"ם, ניקי היילי, אמרה מוקדם יותר אמש כי היא מאמינה שרוסיה אחראית להרעלה. "הפשע הרוסי הנתעב מחייב את מועצת הביטחון של האו"ם לדון בעניין", הוסיפה היילי.

"ארה"ב ניצבת בסולידריות מוחלטת לצד בריטניה", אמרה היילי, "ארה"ב מאמינה שרוסיה אחראית לתקיפת שני בני אדם בבריטניה באמצעות גז עצבים שמיועד לשימוש צבאי. עשרות אזרחים וכוחות הצלה נחשפו גם כן לחומר. קצין המשטרה ניק ביילי היה הראשון שהגיע לזירה ועדיין מאושפז במצב קשה. מחשבותינו ותפילותינו נתונות לקורבנות הפשע הנתעב הזה. אין לאף מדינה ברית חזקה מזו שבין ארה"ב לבריטניה. הקשר שלנו אמיתי ומיוחד.

"כשחברינו בבריטניה ניצבים בפני אתגר, ארה"ב תמיד תהיה שם בשבילם. יש לכנס את מועצת הביטחון לדון בפשעי רוסיה, אבל זה לא מקרה בודד. התקיפה בסולסברי היא חלק מעלייה מדאיגה בשימוש בנשק כימי".

השגריר הרוסי ואסילי נבזניה אמר בתגובה להיילי כי ארצו "עדיין מחכה להוכחה חותכת על המעורבות הרוסית".

אמש, החריפה המתיחות בין בריטניה ורוסיה לאחר שראש הממשלה תרזה מיי הורתה לגרש 23 דיפלומטים רוסים מלונדון.

השגרירות הרוסית בלונדון צייצה בתגובה: "אמנם היחסים בין המדינות צנחו למינוס 23 מעלות, אך אנחנו לא חוששים מקור".

השגריר בלונדון, אלכסנדר יעקבנקו, כינה את הסנקציות "פרובוקציות" ואמר כי "אנו רואים בסילוק הדיפלומטים מהלך עוין וקצר-רואי. הממשלה הבריטית נושאת באחריות להידרדרות היחסים בין המדינות".

הקרמלין הודיע כעבור כמה שעות כי "התגובה לסנקציות תהיה מהירה".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אמרה כי מנהיגי האיחוד האירופי תומכים בבריטניה וידונו בעניין המתיחות שלה עם רוסיה בשבוע הבא, אך הדגישה כי "עלינו להמשיך לדבר עם הרוסים על אף המחלוקות בינינו".

גם צרפת הודיעה על תמיכתה בבריטניה. שר החוץ ז'אן-איב לה דריאן אמר כי "הרשויות בצרפת ידונו עם הדרגים הבכירים ביותר בבריטניה במטרה לגבש את התגובה המתבקשת לרצח הסוכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר