רעב, דחף, חשק

מתחילים דיאטה? זו הטעות הגדולה והנפוצה

רבים מהאנשים אינם יודעים מהו ההבדל בין רעב, דחף, לחשק - וכשהם יידעו להבדיל בין השלושה, הם גם יוכלו להתמודד עם כל אחד מהם בצורה חכמה וצלוח את הדיאטה בשלום (בריאות)

עצובים? קחו ביס. (צילום: שאטרסטוק)

הרבה פעמים אנחנו מרגישים חשק לדבר מאכל מסוים, זה קורה לכולנו והרבה. בחלק מהמקרים מדובר באיתותי חשק מצד הגוף שמסמן על הצורך שלו באוכל או נוזלים, אך לרוב, חשקים אלו נובעים מסיבות אחרות לחלוטין. אז איך תדעו להבדיל בין השניים, ומה הבדל בין דחף, רעב לחשק?

נתחיל בהבדל הבסיסי בין שני המושגים שגורמים לנו לרצות לנגוס בדברי מאכל שונים, בעוד הדחף הוא רגעי ועתיד לדעוך כשהוא נתקל בחוסר יחס, חשק אמיתי מתחיל חלש, מתחזק בהדרגה והוא לא ירפה במשך זמן רב, אלא אם כן תאכלו משהו. ורעב זה כשאתם מרגישים צורך לאכול, אבל לא בא לכם על מאכל מסוים.

הרבה פעמים אנשים במהלך דיאטה נוהגים להשתמש בשיטת הפיצוי, ובכך בעצם גורמים לדיאטה שלהם להיהרס. שיטת הפיצוי זה בעצם כינוי לטעות שעושים הרבה אנשים שהתחילו דיאטה ובא להם לאכול איזה מאכל לא הכי דיאטטי בעולם, שוקולד לדוגמא, כפיצוי וכניסיון להשקיט את החשק הם יפצו את עצמם בכמויות של מאכלים דיאטטיים, צעד שמוציא את שכרו בהפסדו. במקרה כזה עדיף להשקיט את החשק על ידי אכילה מדודה של אותו שוקולד, או כל דבר שלא יהיה...

אם כבר חשק, הרבה אנשים מעידים על עצמם כי בשעת באסה ודכדוך הם נתקפים בחשק עז לגלידה קפואה ומנחמת, ומסתבר שזה פסיכולוגי.

מחקר שהתפרסם לפני מספר שנים ונערך על ידי הפסיכולוגית טרייסי מאן מצא כי אנשים שאכלו "אוכל מנחם" לא ראו שיפור מהיר יותר במצב הרוח בהשוואה לאנשים שלא אכלו כלום. טרייסי מאן אמרה כי "חשקים עשויים לצוץ גם כשאנחנו משועממים או כשאנו מרגישים שאנחנו זקוקים לגירוי כלשהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר