השר הבכיר לשעבר

והזוכה בפרס ישראל על מפעל חיים: דוד לוי

שר החוץ לשעבר דוד לוי, מי שהיה במשך שנים רבות אחת הדמויות הבולטות בפוליטיקה הישראלית, התבשר הערב על זכייתו ב'פרס ישראל'. ילדיו, הח"כים אורלי וז'קי, נרגשים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דוד לוי (צילום: גיל יוחנן, ynet)

שר החוץ וסגן ראש הממשלה לשעבר דוד לוי, יקבל ביום העצמאות הקרוב את 'פרס ישראל' על מפעל חיים בתחום החברה - כך בישר הערב (חמישי) שר החינוך נפתלי בנט.

"הנער שעלה מרבאט שבמרוקו אל המעברה ועיירת הפיתוח ופרץ את הדרך לליבת החברה הישראלית", תיאר בנט את זוכה הפרס. "מנהיג חברתי אמיץ, תמצית סיפור הציונות, מנפץ תקרת הזכוכית". שר החינוך הוסיף בנימה אישית: "דוד, אני מביט בדמותך, ורואה אותנו. מזל טוב לעם ישראל!".

לדוד לוי, ממנהיגי הליכוד בעבר, ישנם כידוע שני ילדים המכהנים כיום כחברי כנסת: סגן שר השיכון ז'קי לוי (הליכוד) ואורלי לוי אבקסיס שפרשה מ'ישראל ביתנו', הודיעה בשובע שעבר על הקמת מפלגה חדשה ואף זכתה בסקר 'החדשות' ל-5 מנדטים אם הבחירות היו מתקיימות היום.

הבן ז'קי הגיב לאחר היוודע ההחלטה: "אני מאושר. אין ראוי מאבי ומורי היקר לפרס הנכבד. דוד לוי הוא פורץ דרך, איש שדרכו הישרה, גישרה על פערים כואבים ורבים שהיו בחברה, איש שהוא מבוני המדינה, מי שהוביל את הפרויקט החברתי הגדול ביותר מאז קום המדינה, 'שיקום שכונות', פרויקט שאני גאה להוביל היום ולסגור מעגל של 40 שנים. דוד לוי הוא מודל לחיקוי, הן בדרכו הצנועה, הן בהישגיו והן בעמידתו האיתנה על עקרונותיו כיאה למנהיג אמיתי וכלוחם, רודף צדק חברתי".

הבת אורלי אמרה: "כמי שהייתה שם כילדה וראתה את העשייה והמאבקים שניהל אבא מקרוב בשביל אותם מאות אלפי האנשים שקולם לא נשמע, אין נרגשת ממני היום לשמוע את הבשורה ואני יודעת כמה הפרס הזה מגיע לו".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס מכריזה על הקמת מפלגתה, בשבוע שעבר (צילום: רועי עידן, ynet)

"הוא פילס את הדרך עבור רבים וטובים", המשיכה חברת הכנסת, "וצעד לפני המחנה גם כאשר שילם מחירים גדולים הוא מודל ומורה דרך עבורי ועבור דור שלם. אבא, אני גאה ומאושרת על ההכרה והערכה הגדולה שאתה זוכה לה היום. מעטים הרגעים שבהם קשה לי לבחור את המילים. הרגע הזה הוא אחד מהם".

בנימוקיה של ועדת הפרס נכתב בין בשאר: "סיפורו האישי של דוד לוי, הוא סיפורו של נער שעלה ארצה מרבאט שבמרוקו, אל המעברה ועיריית הפיתוח, ומנקודת שפל זו זינק אל ליבת העשייה הציבורית והחברתית וממחוללי כור ההיתוך של החברה הישראלית. דוד לוי הוא לוחם חברתי של השכבות החלשות, מנהיג עובדים ונציג עיירות הפיתוח והפרפרייה וממקימיה".

"יזם ומוביל של תוכניות חברתיות ומדיניות, פעיל במאבקים למען השכבות החלשות ומנהיג מדיני. כל זאת תוך התגייסות מוחלטת ונדירה לשירות העם והמדינה. דמותו הייחודית, דבקותו בעקרונותיו והיותו סמל חברתי הם מקור השראה לציבור ומקור להערכה. חזונו אומץ ליבו, ומאבקיו ומעשיו הטביעו חותם מובהק על החברה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר