55 מיליון דולר

ה-FBI בחיפושים אחר מטמון הזהב שהוטמן

סוכני הבולשת הפדרלית יצאו לאתר ביער בפנסילבניה בו על פי האגדה נקבר אוצר זהב גדול לפני כ-150 שנה בשווי 55 מיליון דולר. ציידי האוצרות טוענים כי הם חשפו זאת (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מטילי זהב, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

האם הבולשת האמריקאית יצאה למסע חיפושים אחר אגדה בת 155 שנה על מטמון זהב? כך נראה מדיווחים בתקשורת האמריקאית לפיהם שלח ה-FBI את אנשיו ליער בפנסילבניה.

על פי הדיווחים, עשרות סוכני FBI, יחד עם נציגי ממשל בפנסילבניה וקבוצה של ציידי אוצרות, הגיעו השבוע לאתר מרוחק בצפון מערב פנסילבניה. שם, מספרים המקומיים, הוטמן משלוח אבוד של זהב במהלך קרב גטיסבורג במלחמת האזרחים ב-1863.

קבוצת ציידי האוצרות "Finders Keepers" מתעקשת כבר זמן רב שהיא מצאה את המטמון ביער דנטס ראן, 217 צפון מזרחית לפיטסבורג. פנסילבניה לא אישרה לקבוצה לחפור כשעל פי הטענה לא היו מוכנים לשלם את האגרה בסך 15 אלף דולר.

באתר של קבוצת ציידי האוצרות כתב ראש הקבוצה, דניס פראדה, שהוא וחבריו איתרו ככל הנראה את המקום שבו קבור האוצר בעזרת גלאי מתכות מתקדם. לדבריו, המחלקה לשימור ולמשאבי טבע בפנסילבניה סירבה לאשר לציידים לחפור.

ביום שלישי סירב ה-FBI להסביר מדוע אנשיו הגיעו למקום. בבולשת הפדרלית מסרו רק כי הסוכנים מבצעים פעילות חוקית שאושרה בבית המשפט.

היסטוריונים מטילים ספק בטענה שמשלוח הזהב אבד בדרך למטבעה בפילדלפיה. כמה שווה היום המטמון? תלוי את מי שואלים. במשלוח היו 26, או 52, מטילי זהב, כל אחד מהם במשקל 22 ק"ג. השווי המוערך – 27 מיליון דולר, או 55 מיליון דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר