קורבן פיגוע הדריסה

אלפים בהלויית הקצין: "שמע ישראל, למה?" • צפו

"מי יגיד לי עכשיו 'אמא, ברוך השם הכול טוב'", בכתה אמו של זיו דאוס הי"ד מעל קברו הטרי, וסבו שלום זעק: "שמע ישראל, למה? מה עשינו?" • תיעוד כואב מהלויית נרצח הפיגוע (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: עמית הובר, ynet. תמונות: Miriam Alster/Flash90)

בבית העלמין בחולון נטמן היום (ראשון) סרן זיו דאוס שנרצח בפיגוע הדריסה ליד מבוא דותן שבשומרון, בערב שבת קודש.

אביו רונן הספיד ובכה: "למה זה מגיע לנו? נחרטת לנו בנשמה. אני צריך להגיד עליו קדיש? הוא צריך להגיד עלי קדיש. זה נגד הטבע. אלוהים ישמור אותך מלמעלה. לקח לי מלאך, אלוהים לוקח את כל המלאכים וכל הטובים. אלוהים ישמור".

אמו מיררה מעל הקבר הטרי: "מי יגיד לי עכשיו 'אימא, ברוך השם הכול טוב'", וסבו, שלום דאוס, זעק: "שמע ישראל, למה? מה עשינו?".

(צילום: מוטי קמחי, ynet)

נציג צה"ל, מפקד גדוד קדם סגן-אלוף שרון איטח, ספד לו: "במרכז בסיס ההכשרה יש מילה אחת בולטת שעליה כתוב 'משפחה'. לפני הכול גדוד קדם זו משפחה. המושג עבר מדוד לדור וממחזור למחזור. ביום הזה כולנו משפחה אחת גדולה, אתה חלק מגדוד קדם לנצח ממש כפי שהרגשת עד יומך האחרון בגדוד. עשית הכול כדי להיות לוחם, עשית את זה בהצטיינות ונכנסת למסלול החצים ולקורס מפקדי כיתות ושם בלטת והיית מדורג בין הראשונים בקורס".

"פקודיך הלכו אחריך בעיניים עצומות. שמונה חודשים יצאת לקורס קצינים וחזרת כמפקד מחלקה בגזרות של צה"ל. היית נכון לכל משימה והיווית לחייליך דוגמה אישית ומופת וגם מול פני אויב. עמדת במשימה בהצטיינות רבה. לוחמיך תיארו את החיוך שלך ככזה שקונה את כולם. כל לילה ישבת בשקט עם עמיתיך לחשוב איך לדאוג לחיילים שלך בלי לחשוב על תמורה", סיים מפקדו.

זיו דאוס הי"ד (מתוך פייסבוק / ynet)

שעה ארוכה לאחר סיום ההלוויה, נותרו חבריו של זיו הי"ד ומיררו אף הם ליד קברו ומיררו בבכי, לצד בני המשפחה השכולה שנישקו כל העת את הקבר ולא פסקו מלבכות.

את ההודעה על מותו האכזרי בפיגוע הדריסה, קיבלה המשפחה אחרי תפילת ערבית של ליל שבת, לפני הקידוש. אוריאל תנעמי, חבר מועצת אזור וחבר המשפחה, סיפר: "אני מכיר את זיו מבית הכנסת כשהיה מגיע לשבת עם אבא וסבא".

כזכור, אמש הובא למנוחות הנרצח השני בפיגוע, סמל נתנאל קהלני, בן 20 מהמושב אליקים.

צפו בווידאו מהלוייה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר