סערת הראיון הראשון

אולמרט: "גלעד שליט לא גיבור"; האב נועם; "מופרך"

ראש הממשלה לשעבר והאסיר המשוחרר בהווה אהוד אולמרט, העניק ראיון ראשון מאז יציאתו מהכלא, וביקר בין השאר את החייל נועם שליט. אביו, נועם, לא נותר חייב (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נועם שליט ואהוד אולמרט (צילום: יונתן זינדל ואוליבר פיטוסי, פלאש 90 / 'החדשות')

בראיון ראשון לאחר שחרורו מהכלא, ששודר אמש (מוצ"ש) ב'קשת 12', תקף ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט את 'עסקת שליט' וחזר על קטעים מספרו החדש בו כתב כי "גלעד שליט חי ושניים מחבריו לטנק קבורים באדמה. הוא צפה בטלוויזיה, במשחקי המונדיאל. גלעד שליט הוא אינו גיבור ואינו דוגמה - לא ללחימה, לא לגילוי אומץ לב, לא להקרבה".

לדבריו הנכוחים הללו, הגיב היום האב, נועם שליט, ואמר ל'החדשות Online': "אולמרט נכשל במשך כל המשמרת שלו ורק אומר שהייתה לו עסקה טובה יותר".

נועם שליט האשים: "זאת לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה שראש הממשלה אולמרט מנסה לשכתב את ההיסטוריה. הוא טען טענה מופרכת שהייתה לו עסקה טובה יותר בימי כהונתו האחרונים אבל הוא לא נכנע לדרישות החוטפים".

"לצערי אולמרט שוכח להזכיר שבמשך כמעט 3 שנות כהונתו, במשמרת שלו, הוא והמערכת שתחת הנהגתו נכשלו ביצירת מנופי לחץ כלשהם. מדובר על חבורה של כמה עשרות אנשי חמאס שהחזיקו חייל ישראלי שבוי כמה מאות מטרים מגבול ישראל".

נועם שליט נגד אהוד אולמרט (צילום: 'החדשות')

שליט הוסיף ותקף: "אולמרט בא חשבון ונותן ציונים לחייל לוחם שצוותו הופתע והותקף על ידי חמאס במנהרת טרור התקפית חודרת שהייתה הראשונה בכלל בעוטף. הכל כתוצאה משרשרת מחדלים בלתי מוסברים של המערכת כפי שפורטו במסקנות 'ועדת איילנד' שהוא עצמו מינה".

"אף פעם לא אמרנו שגלעד גיבור או לא גיבור, אבל בוא נסתכל על האירוע - איך היה נוהג אולמרט במקום גלעד כאשר הטנק שלו מותקף ממנהרת טרור התקפית מאחור? אולמרט נכשל במשך כל המשמרת שלו ורק אומר שהייתה לו עסקה טובה יותר, מה שלא נכון".

לטענת נועם שליט, עסקת שחרור בנו גלעד לפני שבע שנים - תמורת 1,027 מחבלים - התאפשרה רק לאחר שהחמאס ויתר על כמה מהדרישות הבסיסיות שלו: "היסטורית, אולמרט פשוט מנסה לשכתב את ההיסטוריה עם טענות מופרכות. הוא בוחר לבוא לתת ציונים לחייל שנקלע לסיטואציה בלתי אפשרית כאשר הצוות הותקף", סיים האב במרירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר