מבצע לרגל חגיגות ה-70

צה"ל למשתמטים: חזרו ארצה מבלי להיעצר

צה"ל יתיר לכל משתמטי הגיוס שנמצאים לחו"ל לשוב לארץ במשך 45 ימים - מ-1 באפריל עד 15 במאי - מבלי שייעצרו, זאת לרגל חגיגות יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל (חדשות)

המשטרה הצבאית (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

צה"ל יתיר לכל משתמטי הגיוס שנמצאים לחו"ל לשוב לארץ במשך 45 ימים - מבלי שייעצרו, זאת לרגל חגיגות יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל.

המבצע פורסם בעקבות מסמך פנימי של אגף כוח אדם בצה"ל שדלף ובצה"ל אישרו את הפרטים. המטרה של המבצע היא לאפשר לכמה שיותר אזרחים ישראלים ששוהים בחו"ל לשוב לארץ להשתתף בחגיגות יום העצמאות.

לפי המבצע הצה"לי, מי שמחויב בשירות ביטחון ויצא מהארץ מבלי להסדיר את מעמדו הצבאי ומוגדר כמשתמט, שעד היום בכניסתו לארץ היה נעצר, יוכל להיכנס לארץ ולצאת - ללא מעצר, החל מ-1 באפריל ועד 15 במאי.

המסמך שדלף (צילום: איתי גדסי בטוויטר)

המשתמטים יוכלו לבחור בין גיוס לצה"ל ללא ענישה לבין יצירת קשר עם הצבא לקבלת דחייה או פטור משירות, שיאפשרו להם לצאת שוב מהארץ.

הערכה היא שלא מעט תלמידי ישיבות חרדים שיצאו לחו"ל ללא אישור ונשארו שם מחשש שבחזרתם ארצה ייעצרו, יוכלו כעת לשוב לארץ.

בדובר צה"ל אישרו את הפרטים ומסרו כי "במסגרת חגיגות 70 שנה למדינת ישראל, בחנו צה"ל ומשרד הביטחון שורה של המלצות, ביניהן הסדרת מעמדם של שוהים בחו"ל שלא ברשות ומשתמטים משירות ביטחון, זאת באמצעות אישור כניסה ויציאה חד פעמי לארץ ללא מעצר. צה"ל רואה בצעד זה פתח לשיתוף פעולה למי שנדרש להסדיר מעמדו בצה"ל".

יצוין כי לאחר ה-15 במאי, כל משתמט שייכנס או יצא מהארץ - ייעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר