"כמו העבריינים הגדולים"

ניר חפץ שיבש וכתב: תמחקו את הסמסים משרה נתניהו

זו היתה סיבה עיקרית מבחינת ניר חפץ, שהניעה אותו לחתום על הסכם עד מדינה: תפיסת העתק הודעות ששלחה איריס אלוביץ' בהוראת שרה נתניהו לבקשת סיקור תקשורתי חיובי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

עם תחילת החקירה בפרשת בזק (תיק 4000), מיהר ניר חפץ, יועצם לשעבר של בני הזוג נתניהו לשלוח הודעה בזו הלשון, לבני הזוג אלוביץ', מבעלי חברת בזק: "תמחקו את ה'סמסים' משרה. תשמידו את הטלפון".

החשד שנחשף היום (שני) ב'ידיעות אחרונות', הוא שהוראות אלו היו חלק ממסכת שיבושים עניפה שבוצעה בחקירת פרשת השוחד המסועפת, בה כזכור היה אמור להיחקר כעת ראש הממשלה, עש נודע שהצטנן והדבר אינו אפשרי.

לפי הפרסום, חפץ השמיד את הטלפון שלו, שכלל מסרונים והקלטות המעידים לכאורה על הקשר בין המעורבים בפרשה, וביקש כאמור גם מאלוביץ' לנהוג כמותו, אלא שהם לא לקחו בחשבון שמנכ"ל אתר 'וואלה' אילן ישועה דאג לשמור תיעוד של תכתובות המעידות על ניסיונותיה של איריס אלוביץ', בהוראת שרה נתניהו, להטות לטובה את הסיקור של הזוג נתניהו, בתמורה - כך החשד - להטבות הכלכליות שדאג ראש הממשלה לתת לבזק.

חפץ, כפי שדווח, היה מי שקישר בין שרה נתניהו לאיריס אלוביץ', שבתורה כאמור העבירה את יישום הבקשות של אשת ראש הממשלה למנכ"ל וואלה ישועה.

חפץ ואלוביץ' בבית המשפט (צילום ארכיון: אבי חי, ynet)

את הפנייה לאיריס ולשאול אלוביץ' ערך חפץ כבר כשהחלו החקירות, לפני כשנה, אך כשנודע לו שלמשטרה תיעוד חלקי משלה, בעזרת מנכ"ל וואלה, נשבר חפץ וגילה לחוקרים את שיבוש החקירה שיזם, ואף גילה כי שמר העתקים של ההקלטות והחביא ראיות נוספות במכשירים אחרים.

כשחפץ החל להבין שהוא מסובך מאוד בעניין, והחוקרים נתנו לו להבין שהוא צפוי לשלם מחיר כבד על פעולותיו שחלקן תועדו והובאו כאמור למשטרה, הבין חפץ שאין לו ברירה וחתם על הסכם עד המדינה נגד נתניהו.

גורמים המעורים בחקירה אומרים ל'ידיעות אחרונות' ו-ynet: "חלק מהחומר הם הצליחו להעלים, אבל הרוב נתפס בסופו של דבר. זאת הייתה פעולת שיבוש כמו של העבריינים הגדולים ביותר. מי שאין לו מה להסתיר לא פועל ככה לשבש. הוא הביא ראיות שמסבכות את נתניהו עד הסוף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר