פריצת דרך בחקירה

הרעלת המרגל ובתו בבריטניה: דרך מערכת האוורור ברכב

גז העצבים 'נוביצ'וק' הוחדר בצורת אבקה למערכת האוורור במכונית הב.מ.וו של המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפאל, בו שהתה גם בתו שהורעלה עמו. הגז - פיתוח רוסי וותיק (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המרגל ובתו, שהורעלו (צילום: מתוך פייסבוק / ynet)

המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפאל ובתו יוליה עדיין נאבקים על חייהם, לאחר שהורעלו בבריטניה ככל הנראה בידי רוסיה. במקביל, גורמים בחקירת האירוע המסעיר חושפים כעת, את הדרך בה השניים נחשפו ככל הנראה לגז העצבים 'נוביצ'וק'.

מהפרטים שנאספו ונבדקו עד כה מעריכים גורמי החקירה הבריטים, כי הגז הרעיל הוחדר למערכת האוורור ברכבו של סקריפאל.

רשת ABC האמריקנית מדווחת, כי נסיבות המקרה מתבהרות אט אט, ומהן נראה כי גז העצבים הוכנס בצורת אבקה למכונית הב.מ.וו של המרגל שבגד, ולא כפי שחשבו תחילה שהוא הושתל במזוודה של הבת יוליה, שהגיעה ממוסקבה לבקר את אביה.

"מדובר בחומר מתקופת המלחמה הקרה שהרוסים הכחישו את קיומו לאורך כל הדרך", מציין בכיר מודיעיני. "היה כאן ניסיון רצח שתוכנן בקפידה".

סרגיי ויוליה, דקות לפני ההרעלה (מצלמת אבטחה)

יצוין, כי הרשויות הבריטיות נעזרות לצורך החקירה המורכבת, במומחים ללוחמה כימית מטעם הממשל האמריקני.

בתוך כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנבחר אמש לכהונה רביעית, התייחס לראשונה לתקרית בגינה נוצר קרע היסטורי בין מדינתו לבין בריטניה, ארה"ב, צרפת וגרמניה, ואמר: "זו שטות לחשוב שרוסיה עמדה מאחורי ההרעלה המסתורית. אם היה שימוש בגז עצבים מתוצרת ברית המועצות הם היו מתים במקום".

"זו טרגדיה, אבל המחשבה שרוסיה מסוגלת לתקוף במדינה זרה רגע לפני הבחירות וגביע העולם בכדורגל היא בגדר קשקוש", הוסיף פוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר