המשפחה זועמת

"כללית גוזרים את דינה של אימי למוות בגלל כסף"

למרות המלצת האונקולוג להמשיך בטיפול התרופתי בקופת החולים כללית בחרו להפסיק את מימון התרופה לפרידה חייקה בת ה-78 ולקצר את חייה. "למה כללית אטומים?", תוהה בנה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פרידה חייקה רוצה לחיות (צילום: באדיבות המצולמת, מתוך ynet)

"אימא שלי רק רוצה לחיות עוד קצת. אני לא מבין את האטימות הזו של קופת חולים כללית" - כך מבקש אלי חייקה, בנה של פרידה חייקה בת ה-78 מראשון לציון, אשר אובחנה לפני כשלוש שנים כחולה בסרטן ריאות אלים וגרורתי.

על פי הדיווח ב-ynet, בחודש יוני 2016, אחרי שניסתה מספר סוגי תרופות, היא החלה טיפול בתרופה ביולוגית מסוג TAGRISSO. התרופה הביאה לשיפור ניכר במצבה. היא החלה לעלות במשקל וכאביה פחתו משמעותית אך בחודש מאי אשתקד מצא האונקולוג שלה, ד"ר אורבן דיימיאן מבית החולים שיבא שבתל השומר, "החמרה קלה של המחלה", לשון סיכום הביקור שכתב הרופא. שלושה חודשים לאחר מכן זוהתה הגדלה נוספת, אך ביתר הבדיקות שנעשו בחודשים אוקטובר, נובמבר וינואר האחרונים מצא הרופא כי המחלה יציבה.

בחודש פברואר האחרון אבחן הרופא, "החמרה קלה בממצאים בריאות". האונקולוג מציין מנגד כי המחלה לא עמידה בפני התרופה וכי "קלינית פרידה מרגישה מצוין" וכי היא עלתה במשקל.

אך למרות שהיא חשה טוב, בשל ההחמרה בממצאים, שללה קופת חולים כללית את התרופה שנוטלת פרידה, למרות שזו מצויה בסל התרופות. על פי טענת קופת החולים, ההחמרה במצב מחלתה של פרידה שוללת ממנה את מימון התרופה, בניגוד להמלצת האונקולוג של החולה, אשר כותב: "הגידול של פרידה התקדם במהירות רבה שאני לא זוכר שראיתי אצל מטופל אחר. לכן למרות שיש הגדלה איטית של המחלה אני עדיין חושב שיש השפעה על המחלה ולכן מבקש להמשיך טיפול ב-TAGRISSO".

"אימא שלי שילמה כל חייה לקופת חולים כללית. עכשיו כשהיא צריכה אותם כללית גוזרים עליה גזר דין מוות בגלל כסף", זועם אלי, בנה של פרידה שדורש כי קופת החולים תחזיר לה את המימון לתרופה שסייעה לה כל כך.

"אימא שלי בת 78. עוד כמה זמן נותר לה? למה קופת חולים כללית עד כדי כך אטומים? השגנו לאימי את התרופה לחודש הקרוב דרך עמותה. זה עצוב שצריך לפנות לטוב הלב של אנשים. למה האטימות הזו. אימא שלי רוצה לחיות רק עוד את הקצת שנשאר לה".

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "ועדת החריגים הקרובה (היום - יום ב') תדון בבקשה לאישור נוסף של הטיפול המדובר. נציין כי הטיפול הוארך בעבר גם כאשר היו ממצאים המעידים על התקדמות המחלה וכל פניה בהקשר לטיפול במטופלת נבחנה בכובד ראש וברגישות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר