המתיחות גוברת

רוסיה לבריטניה: תוכיחו שהרעלנו את המרגל

הממשל הרוסי טוען כי ההאשמות של בריטניה נגדו בנוגע להרעלת הסוכן הרוסי לשעבר, אינן מבוססות וכי עליה להוכיחן. בינתיים, האיחוד האירופי מגנה את רוסיה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת ההרעלה (צילום: מתוך טוויטר)

האיחוד האירופי גינה היום (שני) את הרעלת הסוכן הרוסי לשעבר בבריטניה לפני כשבוע וחצי, ושר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון אמר שטענותיה של מוסקבה שאינה אחראית לתקיפה בסולסברי מגוחכות.

"חייהם של אזרחים רבים היו תחת איום על ידי הפעולה הפזיזה והלא חוקית הזו", אמרו שרי החוץ של האיחוד האירופי בהודעה משותפת שפרסמו בבריסל. שר החוץ הבריטי ג'ונסון עדכן את עמיתיו האירופים בהתפתחויות האחרונות שקשורות בחקירת הרעלתו של סרגי סקריפל ובתו יוליה ב-4 במרס. השניים מאושפזים עדיין בבית חולים במצב קשה כשעל פי הטענות הבריטים, הגז הרעיל הוחדר לרכבם של השניים.

מבלי להאשים במפורש את רוסיה ומבלי לאיים בעונשים כלשהם, קראו שרי החוץ של האיחוד האירופי לרוסיה "להתייחס בדחיפות" לשאלות הבריטיות בנוגע לגז העצבים הצבאי "נוביצ'וק" שפגע בסוכן הרוסי ובבתו בעיר סולסברי שבאנגליה. הם גם הביעו "סולידריות בלתי מסויגת" עם ממשלתה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי.

כזכור, מלבד האב ובתו נפגעו עוד אזרחים רבים וכן אנשי הביטחון שניגשו אליהם לאחר שנמצאו ללא הכרה על ספסל ברחוב כשהבלש שניגש אליהם ראשון מאושפז אף הוא במצב קשה בבית החולים.

ג'ונסון אמר לכתבים בבריסל ש"ההכחשות הרוסיות הולכות ונהיות מגוחכות יותר ויותר" ולדבריו מוסקבה פרסמה הודעות סותרות בנוגע לשאלה אם היא ייצרה את גז העצבים ששימש לתקיפה בסולסברי. "מה שאנשים יכולים לראות עכשיו זה אסטרטגיה רוסית קלאסית של ניסיון להסתיר את מחט האמת בתוך ערימת שחת של שקרים ועיוותים", אמר שר החוץ הבריטי. לדבריו, מדינות רבות באיחוד האירופי היו קורבנות ל"התנהגות רוסית מרושעת" ומוסקבה "לא משטה יותר באף אחד".

מיי ומנהיגי האיחוד האירופי צפויים לדון בתקיפה בבריטניה בפסגה בבריסל שתיערך ביום חמישי הקרוב ותחדד את המתיחות העזה בין בריטניה לרוסיה.

ההודעה שפרסמו שרי החוץ של האיחוד האירופי הגיעה בשעה שמומחים בינלאומיים לנשק כימי אמורים לקחת דגימות של גז העצבים שנמצא בסולסברי לצורך בדיקה עצמאית כדי לנסות לגלות את מקורו.

הרוסים ממשיכים בינתיים לדבוק בעמדתם, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דחה אתמול את ההאשמות הבריטיות בדבר מעורבות רוסית בהרעלת הסוכן ובתו ואמר שהן "קשקוש". עם זאת, הוא הוסיף שרוסיה מוכנה לשתף פעולה עם לונדון בחקירת האירוע. בהתייחסות פומבית ראשונה להרעלה בסולסברי, אמר פוטין שמדובר ב"טרגדיה". לדבריו, אם טענות הבריטים שהשניים הורעלו על ידי גז עצבים שפותח על ידי הסובייטים נכונות, הרי שהם היו מתים באופן מיידי.

הקרמלין מצדו אמר היום שלונדון תצטרך לגבות עם ראיות את טענותיה שרוסיה אחראית להרעלה בסולסברי או להתנצל "במוקדם או במאוחר". דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בשיחת ועידה עם כתבים שטענות בריטניה "קשות להסבר, חסרות בסיס ומשמיצות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר