אשת הרב הראשי לישראל בביקור במקלט לנשים מוכות שמפעילה עמותת "בת מלך"

לרגל חג הפסח המתקרב ובא התקיים השבוע ביקור מרגש של אשת הרב הראשי לישראל הרבנית ציפי לאו במקלט לנשים מוכות שמפעילה עמותת בת מלך (מאמע, שיווקי)

ביקור אשת הרב הראשי. (צילום: יחצ)

הרבנית לאו הגיעה במטרה לחזק ולברך את הנשים השוהות במקלטים לנשים נפגעות אלימות במשפחה. תקופה זו של ערב חג החירות, היא תקופה כה סימבולית ועוצמתית לנשים אלו. הן נמצאות בעיצומו של תהליך יציאה מעבדות ושעבוד לחירות. חירות שאינה פשוטה להן כלל.

"המקום הזה בו אתן נמצאות נותן לכן ולנו כחברה אור גדול", אמרה לנשים הרבנית לאו בפתח דבריה. הרבנית השוותה את סיפורן של נשים חזקות בהסטוריה היהודית כדוגמת מרים, שבבחירה קשה שעשו, הצילו וגאלו את עם ישראל - למקרים ששמעה מהנשים במקלט. "כל אחת מכן כשהגעתן לכאן – גיליתן מנהיגות, כח ולקחתן יוזמה. הבחירה הקשה שעשיתן, הניסיון הלא פשוט הזה, מהם רק תצמחו".

חלק מהנשים במקלט שיתפו את הרבנית בסיפורן, אך יותר מכך שיתפו אותה בתהליך המשמעותי שעברו. בהישגים שהן רואות על עצמן ועל ילדיהן כתוצאה מתהליך השיקום האינטנסיבי במקלטים. ובהתרגשות מההבנה כי הן בתהליך אמיתי של יציאה לחירות.

עו"ד צילית יעקבסון, יו"ר בת מלך, הוסיפה: "העובדה כי חג הפסח, חג הגאולה, נחגג באביב יש בה כדי ללמד על הקשר בין הגאולה הפנימית לבין הסביבה החיצונית. השמש והאוויר שבאביב הן לא רק מזג אוויר חיצוני אלא משהו פנימי שמאפשר את הפריחה מחדש. אנחנו בבת מלך נמשיך לעשות הכל כדי לספק לכן את הסביבה ואת האווירה שתאפשר לכל אחת ואחת מכן לצמוח וללבלב מחדש, ממקום חזק יותר".

סלעית גבע, מנהלת אחד ממקלטי בת מלך אמרה לנשים במפגש: "אתן פשוט נשים אמיצות. הבחירה לצאת מהמוכר, גם אם אינו פשוט, אינה מובנת מאליה כלל. אני מסתכלת על כל אחת ואחת מהנשים שמגיעות למקלט ורואה איזו דרך היא עשתה מהרגע שהגיעה לפה. לקחתן אחריות על גורלכן ועל המשפחה שלכן, אחרי שקיבלתן את ההחלטה כי לא מגיע לכן לחיות ככה. אתן פשוט ראויות להערצה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית