גורש מטורקיה, וכשחזר למולדתו גילה כי הוא מת

זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי, זה סלוגן מוצלח שהפך להיות סיפור חייו של אזרח רומניה בן 63 שמנסה להוכיח לכולם כי הוא חי, לאחר שאשתו הוציאה עבורו תעודת פטירה(בעולם)

מיואש מהחיים. קונסטנטין רליו (צילום: מתוך פייסבוק)

קונסטנטין רליו היגר מרומניה לטורקיה שם עבד כטבח במשך כמה שנים, לפני מספר חודשים כשגילו התקרב ל-63 גורש רליו למולדתו, אך כשהגיע אליה חיכתה לו הפתעה, אך לא מהסוג לה ציפה. הטבח שמתפקד בכוחות עצמו גילה כי רעייתו הנפיקה תעודת פטירה על שמו, ומבחינת הרשויות הוא נמצא בעולם שכולו טוב. רליו סיפר כי תעודת הפטירה הפכה את חייו לסיוט ביירוקרטי בלתי נסבל, וכי הוא מנסה ללא הצלחה להוכיח לרשויות כי הוא בעצם חי.

על פי עדותו, ביום חמישי האחרון הוא נחל אכזבה נוספת לאחר שבית המשפט בעיר וסלוי בצפון המדינה סירב לבקשתו לבטל את תעודת הפטירה בטענה כי הבקשה הוגשה "מאוחר מדי". והדבר הנורא מבחינתו הוא כי בית המשפט הוסיף כי ההחלטה ההזויה הינה סופית.

בראיון לסוכנות הידיעות AP הוא סיפר כי ב-1992 הוא נסע לטורקיה לעבודה, ב-1995 הוא חזר לרומניה לארבע שנים בסופן הוא החליט לשוב לטורקיה, "חשבתי לא לחזור לעולם לרומניה" אמר רליו.

אשתו שנשארה ברומניה סיפרה לרשויות החוק כי משנת 1999 היא לא קיבלה אות חיים מבעלה, ולהערכתה בעלה המנוח נהרג ברעידת אדמה שפקדה את טורקיה. רליו סיפר כי להערכתו האישה רצתה בתעודה למטרת פיצויים, ובכדי לפתוח דף חדש בחייה.

בחודש דצמבר בשנה שעברה נעצר רליו על ידי רשויות החוק בטורקיה לאחר שתוקף הדרכון שלו פג, ובחודש ינואר הוא גורש מטורקיה בחזרה לרומניה.

רליו התאכזב מההחלטה הטורקית לגרש אותו, אך הוא תכנן לחדש את הדרכון שלו ולחזור לטורקיה במהירות האפשרית, אך ההודעה שקידמה אותו עם הנחיתה במולדת שלו הדהימה אותו - "נהרגת" אמרו לו.

בשדה התעופה עברו עליו שש שעות של חקירות מתישות במהלכן מדדו את המרחק בין עיניו בכדי לראות אם פרצופו זהה לתמונה בדרכון ישן ובדקו את טביעות האצבע שלו. במשך שבועות הוא ניסה להוכיח כי גרסתו החיה היא הנכונה וביקש כי ינפיקו עבורו תעודה שמאשרת שהוא חי. כשכשל, הוא ביקש מהם לבטל את ההחלטה בעניין תעודת הפטירה שלו, שפורסמה ב-2016. כאמור, ביום חמישי גם הניסיון הזה כשל.

"אין לי כסף לתביעות נוספות, אני סובל מסכרת – מה שהופך עבורי את הכול לקשה בהרבה", אמר רליו והוסיף, כי הוא מתכוון לערער על ההחלטה הטורקית לגרש אותו מהמדינה לצמיתות, במכתב שישלח לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

"אני רוח רפאים", סיכם בייאוש בראיון שהעניק ל-AP. "אין לי הכנסה, ומכיוון שאני נחשב למת אני לא יכול לעשות שום דבר. נראה לי שאני הולך לבכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר