לראשונה: אפל תייצר בעצמה את המסכים

על פי דיווחים בארה"ב, ענקית הטכנולוגיה תייצר לראשונה עבור עצמה את מסכי המכשירים שלה מה שיהפוך אותה בסופו של דבר לעצמאית לחלוטין בכל הקשור לייצור המכשירים (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ענקית הטכנולוגיה, אפל, החלה את דרכה בעולם הסמארטפונים בעיקר בתחום התכנות: היא שפיתחה את מערכת ההפעלה הפשוטה לתפעול - iOS ואילו את ייצור רכיבי החומרה של האייפון הראשון הותירה לחברות אחרות שבנו כל אחת רכיב אחר. מי שהרכיבה אותם ליחידה אחת, אגב, הייתה לא אחרת מאשר חברת HTC שמאז התפרסמה כיצרנית עצמאית של סמרטפונים.

במהלך השנים החלה החברה לפתח ולייצר יותר ויותר רכיבי חומרה בעצמה, וכיום - מלבד כמה רכיבי תקשורת פנימיים ומסכים - היא מייצרת את רוב חלקיהם של האייפון, האייפד ושעון האפל-ווטש. כעת, על פי דיווחים באתרי טכנולוגיה בעולם, מסתמנת תחילתו של מהלך, שבסופו תייצר לעצמה גם את המסכים - אתגר טכני מורכב, שמעטות החברות בעולם שמצליחות להתמודד אתו.

בשנת 2014 רכשה אפל חברה קטנה בשם LuxVue בעלת טכנולוגיה לייצור מסכים בעלי מתח חשמלי נמוך, שנקראת MicroLED. למרות שבזמנה לא יוחסה לרכישה הזו חשיבות גדולה מדי, מתברר כעת, על-פי דיווחים של סוכנות הידיעות בלומברג, אפל מפעילה פס ייצור סודי ומיוחד ליד המטה שלה בקליפורניה, אשר משמש בינתיים לייצור מסכים בכמות קטנה למטרות בדיקה.

על פי הדיווחים, אלו מסכים מתקדמים, דקים ומאירים במיוחד וגם חסכוניים בחשמל ועל פי ההערכות הם יותקנו לראשונה באפל-ווטש.

חובה לציין, כי לאור ההסכמים שחתמה אפל עם יצרניות המסכים - בפרט ההסכם האחרון עם חברת LG לייצור מסכי OLED עבור מכשירי האייפון העתידיים, שבעקבותיו הקימה החברה הקוריאנית פס ייצור מיוחד - לפחות בשנים הקרובות אנחנו לא צפויים לראות מסכים של אפל במכשירי האייפון והאייפד ובשעון החכם של החברה עד תום ההסכמים העכשוויים. אך הכיוון של המהלך ברור: עצמאות מוחלטת של אפל בכל הנוגע לייצור כלל הרכיבים במוצריה מה שיאפשר לה לשמור על ייחודיותה בעולם הטכנולוגי מלא התחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר