זעם בעפולה

בגלל מאבקי אגו: מקווה הקהילה לא נפתח

תושבי הקהילה החרדית בעפולה מאשימים את יו"ר המועצה הדתית בעיר בעיכוב בפתיחת מקווה הטהרה במקום. היו"ר בתגובה: "חוצפה ובושה, מצפה שיבקשו סליחה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המקווה החדש (צילום: באדיבות המצלם)

מאבקי אגו מונעים את פתיחתו של מקווה הטהרה בקהילה החרדית בעפולה. מקווה טהרה חדש ומפואר ששופץ בגבעת המורה בעפולה, אשר בנוי ומוכן לשימוש טרם נפתח. מקווה הטהרה עשוי לשרת גברים ונשים והיה אמור להיפתח הבוקר (שני), אך לטענת התושבים לא נפתח בשל קשיים אותם מפעילים במועצה הדתית.

לטענת תושבי המקום, המקווה אשר נבנה ברובו מכספי תורמים חיצונים ותושבי המקום, לא נפתח בשל קשיים אותם מערים יו"ר המועצה הדתית בעפולה, משה משיח. לדברי התושבים הנהלת המועצה הדתית מבקשת לקבוע את מועד פתיחת המקווה ובשל כך עשרות משפחות נאלצות לנדוד למקוואות מרוחקים ואף מחוץ לעיר.

ח"כ אורי מקלב שנחשף לנושא בסיור שקיים היום במקום אמר, "זו שערורייה של ממש! לא יעלה על הדעת שללא שום סיבה הנראית לעין ובשל חישובי אגו צרים מעכבים מהתושבים את פתיחת המקווה".

מקלב בעת סיורו בעפולה. באדיבות המצלם

לעומת זאת בשיחה של 'כיכר השבת' עם יו"ר המועצה הדתית משה משיח, הוא מציג גרסה שונה. לדבריו, הסיבה שהמקווה עדיין לא נפתח, היא רק בשל תנאי בטיחות שלא מתירים את פתיחת המקווה. לדבריו, ייעשה את כל המאמצים לפתוח את המקווה כמה שיותר מוקדם.

משיח מתח ביקורת על אנשי הקהילה שלדבריו משמיצים אותו על לא דבר: "לא יהיה להם עולם הבא. אני מקלל את הרגע ששיפצתי את המקווה. לא תיארתי לעצמי שכך אנשים יכולים לדבר. חוצפה ובושה. אני מצפה שאנשי הקהילה יבואו לבקש את סליחתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר