"שערורייה"

"בן כלב"? ארה"ב במתקפה חריפה נגד אבו מאזן

ג'ייסון גרינבלט, שליח ארה"ב למזרח התיכון, תקף את אבו מאזן על דבריו וקרא לו לבחור בין שנאה לשלום. דוברת מחלקת המדינה: "ההתבטאויות שערורייתיות ולא מועילות" (חדשות)

אבו מאזן, אמש (צילום: פלאש 90)

התבטאותו החריפה של אבו מאזן נגד שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, אותו כינה "בן כלב" ו"מתנחל", מעוררת סערה וגוררת תגובות חריפות מצד ארצות הברית.

ג'ייסון גרינבלט, שליח ארה"ב למזרח התיכון, תקף הלילה (שלישי) את הנשיא הפלסטיני וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "התבטאויותיו של אבו מאזן נגד חברי ממשל וחברי השגריר פרידמן - אינן ראויות".

גרינבלט הוסיף כי "הגיע הזמן שאבו מאזן יבחר בין רטוריקה של שנאה לבין שיפור איכות החיים של עמו והובלתו לשלום ולשגשוג".

"ארצות הברית מחויבת לעם הפלסטיני ולשינויים שחייבים להתבצע על מנת לאפשר דו-קיום", הוסיף גרינבלט. "אנחנו נמצאים בתהליכי סיום גיבוש תוכנית השלום שלנו ונקדם אותה כשהתנאים לכך יבשילו".

דוברת מחלקת המדינה, הת'ר ניוארט, מסרה כי "ההתבטאויות של הנשיא הפלסטיני שערורייתיות ולא מועילות. אנו דוחקים ברשות הפלסטינית להתמקד בשיפור איכות החיים של הפלסטינים ובהתקדמות לעבר השלום. הממשל מחויב לחלוטין למטרות אלו".

אמש, תקף אבו מאזן את החלטת ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל ואמר כי "ארה"ב נותנת לגיטימציה להתנחלויות. כך עשו גם בכירים אמריקנים ובראשם השגריר שלהם בתל אביב, דייוויד פרידמן. הוא אמר: 'הם בונים על האדמות שלהם'. יא בן כלב, הם בונים על האדמות שלהם? הוא בעצמו מתנחל ומשפחתו מתנחלת".

פרידמן הגיב לאבו מאזן ואמר כי "שלושה יהודים נרצחו בדם קר והרשות הפלסטינית בחרה להגיב בדממה. אבו מאזן החליט להגיב וקרא לי 'בן כלב'. אנטישמיות או שיח פוליטי? לא מתפקידי לשפוט. אשאיר את זה לכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להתבטאות ואמר כי "ההשתלחות של אבו מאזן בשגריר ארה"ב אומרת הכל", אמר נתניהו. "פעם ראשונה מזה עשרות שנים שהממשל האמריקני הפסיק לפנק את מנהיגי הפלסטינים והוא אומר להם: עד כאן. כנראה שההלם מן האמת גורם להם לאבד את העשתונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר