היעד הבא

השרה שקד: צריך לחוקק גם נגד הטוויטר

השרה איילת שקד הצהירה כי לנוכח התנהלות ארגוני הטרור בטוויטר וההתעלמות של הרשת מבקשות ישראל בנושא יש צורך לחוקק חוק הסרת תכנים נגד הרשת החברתית (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שרת המשפטים, איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שרת המשפטים איילת שקד, בוחנת נקיטת צעדים משפטיים נגד הרשת החברתית הפופלרית 'טוויטר' בטענה כי היא לא מטפלת כראוי במשתמשים שבוחרים בה כבמה להפצת תכנים מסיתים, כך על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות'.

"ארגוני טרור כמו חמאס וחיזבאללה עברו לפעול בטוויטר במקום בפייסבוק, אולם בעוד שפייסבוק מגיבה ביעילות לפניותינו להסיר תכנים, טוויטר מתעלמת", כך אמרה שקד בפגישה עם דלפין רייאר, מנהלת המדיניות של פייסבוק בדרום אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

לדברי שקד, "דרך טוויטר ארגוני הטרור מקדמים פעילות טרור ומסיתים לאלימות, לרבות פעילות פומבית שהם מפעילים ללא חשש. הסיבה לכך היא היעדר שיתוף פעולה מצד טוויטר. לצורך כך יש את חוק הסרת התכנים. קראנו לו 'חוק הפייסבוק', אבל האמת היא שהיום צריך לקרוא לו 'חוק הטוויטר'".

שקד התייחסה גם לפיגועי הטרור האחרונים ואמרה: "אנחנו רואים אינדיקציות ברשתות החברתיות לתסיסה גוברת שעשויה להשליך על גל הסתה סביב מועדים רגישים: פסח, יום הנכבה, יום האדמה, צעדת המיליון. ארגוני הטרור כמו חמאס וחיזבאללה עברו לפעול בטוויטר במקום בפייסבוק".

שקד ורייאר נפגשו לקראת כנס שיתקיים מחר בירושלים ויעסוק במאבק בנאומי שנאה ברשת. הכנס הוא חלק מהפורום הגלובלי למלחמה באנטישמיות שמובילים משרדי החוץ והתפוצות לנוכח השינוי המשמעותי בהתנהלות הטרור במרחב הדיגיטלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר