5 שנות חקירה

הנשיא לשעבר סרקוזי נעצר: מומן על ידי לוב

על פי החשד מערכת הבחירות של הנשיא לשעבר, ניקולא סרקוזי בשנת 2007 מומנה על ידי הדיקטטור הלובי מועמר קדאפי. סרקוזי נעצר לאחר חקירה שארכה חמש שנים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

סערה בצרפת: נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, נמצא במעצר משטרתי העיר נאנט ונחקר בחשד למימון לא חוקי של קמפיין הבחירות שלו ב-2007 על ידי לוב. כך דיווחו היום (שלישי) העיתון "לה מונד" ואתר התחקירים Mediapart.

העיתון "לה מונד" ציין כי זו הפעם הראשונה שסרקוזי נחקר על מימון לא חוקי של הבחירות לנשיאות ב-2007 מאז פתיחת החקירה בנושא כבר ב-2013. לפי העיתון הצרפתי, מעצרו של הנשיא לשעבר בעיר שנמצאת מערבית לפריז יכול להימשך 48 שעות לפחות.

לא מדובר בהפתעה של ממש, עוד בשנת 2012 פרסם האתר Mediapart מסמך שבו נטען לכאורה כי משטרו של שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, הסכים לממן את קמפיין הבחירות של סרקוזי בבחירות שהתקיימו ב-2007 לפי המסמך שפורסם, ראש המודיעין הלובי בתקופת קדאפי, מוסא קוסא, דיווח על "הסכם עקרונות" שהושג במטרה לתמוך בקמפיין של סרקוזי בסכום של עד כ-50 מיליון אירו.

מנגד, סרקוזי טען עת התפרסמו החשדות, שהאפשרות שקיבל מימון ממשטר קדאפי "מגוחכת". באותה עת כיהן סרקוזי בתפקיד שר הפנים של צרפת.

בנובמבר 2016, בעיצומן של הבחירות המקדימות במפלגת "הרפובליקנים" מהמרכז-ימין הצרפתי, אישר איש העסקים הצרפתי-לבנוני זיאד טקיאדין כי העביר מטריפולי חמישה מיליון אירו במזומן במזוודות לסרקוזי ולראש הסגל שלו קלוד ג'אן בין סוף 2006 לתחילת 2007. כזכור, הפסיד לאחר מכן סרקוזי בבחירות 2012 להולנד וכן הובס ב-2016 בתוך מפלגתו.

גם ראש המודיעין הצבאי לשעבר בלוב, עבדאללה סנוסי אישר ב-2012 בפני התובע הכללי בארצו שהעברות הכספים מקדאפי לסרקוזי אכן התבצעו. גם לא ברור מה התמורה אותה העניק סרקוזי לדיקטטור שנרצח מאוחר יותר על ידי בני עמו לאחר מאורעות האביב הערבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר