המעשה נחשף

מרן הרב שך לחסידים: "הרבי צריך את הקוגל שלכם?" • צפו

בשכונת הר יונה ג' בנצרת עילית נקרא רחוב על שמו של מרן הרב שטייינמן זצ"ל. ח"כ אורי מקלב חשף סיפור מעשה ממרן הרב שך המוכיח עד כמה הרב עצמו לא צריך את זה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב חושף את המעשה (באדיבות המצלם)

בשכונה החרדית החדשה, הר יונה ג', בנצרת עילית, נערך מעמד מיוחד לזכרו ולעילוי נשמתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה ליב שטינמן זצוק"ל - מעמד סיום משניות סדר זרעים שלמדו אברכי הכולל, מידי יום, פרק לעילו נשמתו של מרן זצ"ל, יחד עם קריאת רחוב בשכונה על שם מרן הרב שטיינמן.

המעמד החל בשיעורו של הגאון רבי ברוך סלובייצ'יק ראש ישיבת תורת זאב בענייני החג. סיום משניות סדר זרעים נעשה ע"י הרב ר' ישראל מאיר כהן, ראש כולל "אורחות תורה" הר יונה, כשלאחר מכן כובד בנו בכורו של מרן, הגאון רבי משה שטיינמן, באמירת הקדיש לע"נ אביו.

לאחר מכן רב העיר הגר"י הרצל נשא דברים על חמימותו של מרן ראש הישיבה לעיר ועל כך ששלח את הרב משה יהודה שניידר להרבות טהרה בעיר נצרת עילית.

רבה של הר יונה ג', הגאון רבי מאיר יהודה פישר, הרחיב בדבריו על דאגתו של מרן ראש הישיבה על כל פרט ופרט ברוחניות וגשמיות וציין שלפני שחתם על מגילת היסוד לשכונה התעניין האם מחירי הדירות יהיו שווים לכל נפש. בסיום דבריו הודה לראש העיר רונן פלוט על כל העזרה והתמיכה שנותן ככל יכולתו לתושבי השכונה.

לאחר מכן נערך מעמד קריאת שם הרחוב על שמו של מרן ראש הישיבה זצ"ל. ראש העיר רונן פלוט דיבר על הקשר של מרן זצ"ל לעיר ולשכונה וקרא לציבור החרדי להמשיך לבוא לשכונת הר יונה ג' ושבעתיד תהפוך לעיר נפרדת הגדולה בצפון לציבור החרדי.

לאחר מכן נשאו דברים חברי הכנסת של "דגל התורה", משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר שדיברו על הקשר של מרן זיע"א לשכונה והודו לראש העיר פלוט על מסירותו הרבה ועמידתו בראש מורם לעזרת הציבור החרדי והבטיחו שימשיכו לעמוד לעזרת ראש העיר והתושבים בפיתוח השכונה.

הנאום של ראש העיר רונן פלוט

בדבריו, הסביר ח"כ מקלב כי למרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל אין צורך בדבר הזה וכי הכבוד הוא שלנו התלמידים שלו.

מקלב הביא מעשה שטרם פורסם ממרן הרב שך זצ"ל ששמע מאביו, שעמד יחד עם הרב שך זצ"ל בסניף בנק לאומי ברחוב ר' עקיבא בבני ברק, לפתע מנהל הבנק הרב זורביץ ראה אותם וביקש להקל את התורות מהרב שך ולטפל בעצמו בנדרש.

הרב שך סירב לכך בתוקף ומנהל הבנק שניסה לרצות את מרן הרב שך סיפר כי הם קראו את שמו של הסניף הבנק אחיעזר על שמו של מרן ר' חיים עוזר.

הרב שך שלא התבלבל ביקש להגיב למנהל הבנק הרב זורביץ שר' חיים עוזר לא צריך את זה וטיבל זאת במעשה. הרב שך סיפר לאותו מנהל הבנק ולנוחכים שהיו במקום כי בעבר היה תקופה שהיה ראש ישיבה בישיבת קרלין, יום אחד הגיע למסור שיעור אך אף אחד מהתלמידים לא הגיע, שאל הרב שך מדוע והסבירו לו כי זהו יום היארצייט של הרבי מקרלין וכי יש טיש ואוכלים ושרים...

אמר הרב שך, כשיש יארצייט צריך ללמוד משניות, ואותם חסידים ענו לו: 'הרב'ה שלנו לא צריך את המשניות שלכם', זאת במטרה לרמוז למנהל הבנק שר' חיים עוזר לא צריך את הבנק הזה על שמו).

ח"כ מקלב המשיך כי סיפר מעשה זה לפני זמן מה לגרמ"צ ברגמן שאמר כי מכיר את המעשה הזה וכי יש לו המשך. הרב שך ענה לאותם חסידים, "וכי את הקוגל שלכם הוא (הרבי) כן צריך?!", וכך השתתקו אותם חסידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר