הבחירות המוניציפליות

סקרים חדשים לקראת הבחירות באשדוד

האם יחיאל לסרי ייבחר שוב ב-2018 לראשות עיריית אשדוד? לפי סקר עומק של "מאגר מוחות" לסרי מתרסק במגזר הכללי, לעומת המגזר החרדי שם הוא זוכה ל-90 אחוזי תמיכה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יחיאל לסרי (צילום: Flash90)

אחת הערים העומדות בעין הסערה שבעה וחצי חודשים לפני הבחירות המקומיות, היא העיר אשדוד. ראש העיר יחיאל לסרי נלחם על מעמדו בצל מאבקי השבת. במקביל, גם מקרב המגזר החרדי סופג לסרי ביקורת גדולה על אופן התנהלותו, אולם עד כה המגזר החרדי לא החליט אם להעמיד מועמד חזק מולו.

'כיכר השבת' חושף סקר פנימי שנעשה בעיר המציג את ההידרדרות בתמיכה ביחיאל לסרי בקרב המגזר הכללי בעיר, לעומת חברת האופוזיציה הלן גלבר.

סיעתה של גלבר, בראשה עומד כיום צבי צילקר, מונה כארבעה מנדטים, אחד יותר ממפלגתו של ראש העיר יחיאל לסרי. בבחירות הבאות צפויה גלבר להוביל את הרשימה. מהסקר עולה כי במידה ולסרי יהיה מועמד יחיד מול הלן גלבר, הוא יזכה ל-42%, בעוד גלבר תנצח את הבחירות ותזכה ב-58% תמיכה.

תוצאות הסקר המלאות (סריקה)

מקרב הקהל החילוני בעיר, גלבר זוכה ל-80% תמיכה ולסרי ל-20% בלבד. מקרב הקהל המסורתי, גלבר זוכה ל-68% תמיכה, ולסרי עם 32% תמיכה. מקרב הקהל הדתי לאומי לסרי עם 94% תמיכה, גלבר עם 6% תמיכה בלבד. מנגד, במגזר החרדי, לסרי רושם אחוזי תמיכה גבוהים - 90%, בעוד גלבר עם 10% תמיכה בלבד.

נתונים נוספים קשורים לקהל הרוסי ולמגזרים הוותיקים בעיר אשדוד. בקרב העולים החדשים הלן גלבר עם 81% מול יחיאל לסרי עם 19%, מקרב העולים הוותיקים ילידי הארץ לסרי עם 55%, הלן גלבר עם 45%.

בבחירות 2008 נבחר לסרי בפעם הראשונה לראשות העיר אז גבר על יריבו צבי צילקר עם 56% תמיכה. בבחירות 2013 אחוזי התמיכה בלסרי צנחו והוא נבחר עם 53.5%. כעת אחוזי התמיכה בלסרי יורדים ומגיעים לשפל. בסקר 'וואלה' שפורסם בשבוע שעבר מקבל לסרי 28% בלבד.

חסידות בעלזא מצהירה על תמיכה בלסרי. השבוע (באדיבות המצלם)

גורם חרדי בכיר באשדוד אומר ל"כיכר השבת" כי "הציבור החרדי באשדוד מבין כי כל עוד לא ניתנה הוראה אחרת, לסרי הוא המועמד שלהם. אם כי לאור מאבק השבת והתנהלותו הכללית של ראש העיר כלל לא בטוח שכך יהיה גם בבחירות הקרובות, מה גם שכרגע סיכוייו לנצח קלושים מאוד".

הלן גלבר סירבה להגיב לכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר