השמדת הכור בסוריה

גבי אשכנזי משחזר: המודיעין, החתונה והחשש מהדלפה

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי משחזר את המודיעין שהונח על שולחנו שהצביע בבירור על כור ש"צריך להרוג", השאילתה של העיתונאי והחשש מהדלפה, והחתונה בליל התקיפה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

שבועות מספר לאחר שרא"ל גבי אשכנזי נכנס לתפקידו כרמטכ"ל, הגיע ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין והניח על שולחנו את מסמכי המודיעין על הכור הגרעיני בסוריה, בתוך כחצי שנה מטוסי חיל האוויר יצאו לתקיפה ההיסטורית בשטח סוריה והשמידו את הכור הגרעיני.

בימים אלו, עת צה"ל מתיר לפרסם את הידוע לכל, שטייסי חיל האוויר הישראלי הם אלו שתקפו את הכור הגרעיני בסוריה, משחזר אשכנזי את הרגעים ההם של התקיפה.

"אמ"ן חשד קודם שסוריה עוסק בנושא הגרעיני", אומר אשכנזי, "כולם עבדו במאמץ לברר את החשדות שהיו לנו, המוסד הביא לנו את המידע, שזה הונח לפניי, היה ברור לי שזה נראה כמו כור, היה ברור שאת הכור הזה נצטרך להרוג, באופן שלא יביא למלחמה, ואם תהיה מלחמה ננצח בה".

היה שלב, הוא מספר, שעיתונאי זר הגיש שאילתה האם צה"ל מתכוון להשמיד את הכור. "חששנו, רצינו לתפוס את סוריה ואסד לא מוכנים, החשש מחשיפה הוליד להקדים את כל הדיונים עם הקבינט, שוחחתי עם רוה"מ ושר הביטחון באותו היום. הנחתי את הצבא להיות מוכן".

הרמטכ"ל אשכנזי בחר שלא לשנות מהלו"ז בכדי לא להעלות חשד על המבצע, עוד באותו ליל התקיפה, אשכנזי נכח בחתונה של מזכירתו: "חשבתי שהיעדרות שלי מהחתונה יכולה להיות עוד סיבה. הנה אני נמצא בחתונת המזכירה, הטייסים כבר על המסלולים, אני זוכר שאני מסתכל על הקהל שרוקד ואני שואל את עצמי 'תגיד, אתה יודע שאחרי זה הם מתפזרים ומאוחר בלילה הם מתעוררים עם צבע אדום...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר