צפו בתיעוד

במוסקבה חגגו ערב הוקרה על אוניה בנהר

במוצאי שבת קודש פרשת ויקרא, נערך ערב הוקרה מיוחד לידידי ותומכי בית הכנסת המרכזי "בית מנחם" שבמרכז היהודי-קהילתי "מארינה רושצ'ה" על אוניה מפוארת (חדשות)

(צילום: לוי נאזרוב)

במוצאי שבת קודש פרשת ויקרא וראש חודש ניסן, נערך ערב הוקרה מיוחד לידידי ותומכי בית הכנסת המרכזי "בית מנחם" שבמרכז היהודי-קהילתי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בציון טו"ב שנים מאז הועבר בית הכנסת למשכנו הגדול והמרווח.

האירוע נערך בשילוב סעודתא דדוד מלכא משיחא, על אוניה ששטה בנהר מוסקבה, מתוך הוקרה והערכה למשתתפים על תמיכתם המאפשרת את התפתחות והגדלת פעילות בית הכנסת המרכזי, אשר מהווה בית רוחני למאות ואלפי יהודי מוסקבה בירת רוסיה.

האירוע נפתח על-ידי המרא דאתרא של בית הכנסת ורבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, שהחל את דבריו בסיפור חסידי ומשם המשיך והפליג בשבח הפעילות הגדולה של בית הכנסת, בזכותם של הגבאים היקרים והשמש המסור ר' צבי-הירש (גרישא) גרשוי.

את דבר הגבאים הביא מנכ"ל המרכז היהודי מארינה רושצ'ה הרב מרדכי ויסברג, אשר הציג בפני ציבור המשתתפים את עשרת הפרויקטים המכובדים של בית הכנסת, ובהם: קביעות של מנייני תפילות, מרכז שיעורי תורה, מקוואות טהרה, ספרייה תורנית עשירה, חדר הכנסת אורחים, נרות לשבת וזכרון ותוכניות לילדים ועוד.

בזה אחר זה הוזמנו המכובדים לקבלת תעודת הוקרה מיוחדת, מידיהם של הרב הראשי הגר"ב לאזאר ונשיא איגוד הקהילות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה. תעודות הוקרה קיבלו גם כן חברי ארגון 'סלמון', אשר שהעניקו תמיכה גדולה לקמחא דפסחא.

קטעי שירה וזמרה נשמעו מפי בעלי המנגנים ר' יצחק פילמר ור' אריה היל מארה"ק, ועם סיום האירוע קיבלו כל אחד שי מיוחד לקראת חג הפסח הבעל"ט, הכולל מצה שמורה ויין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר