השמדת הכור בסוריה • ראיון

אלי ישי משחזר: עדכנתי את מרן בכל הפרטים, זה עניין אותו

כחבר המטבחון, אלי ישי עודכן בכל פרטי הכור הגרעיני בסוריה - כולל "הרגישים ביותר", כלשונו ועדכן את מרן הגר"ע יוסף זצ"ל: "לאולמרט וברק היתה חשובה ברכת הדרך של מרן" • צפו בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

השמדת הכור בסוריה: השר לשעבר אלי ישי, יו"ר 'יחד', היה חבר הקבינט ופורום 'המטבחון' של ראש הממשלה אהוד אולמרט. בשנת 2007 הוא עודכן על הכור הגרעיני בסוריה והיה שותף לתהליך קבלת ההחלטות. בראיון ל"כיכר השבת", הוא חוזר לימים ההם, הדיונים, ההתייעצויות, השיחה עם מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל והלילה הדרמטי של התקיפה.

כותרות הראיון מימי התקיפה בסוריה

הרגע שנודע לו על הכור הגרעיני: "סמוך מאוד לכך שראש המוסד גילה את הגילויים הללו, הוא עדכן את רוה"מ שזימן אליו את חברי השביעייה, ואז קיבלתי עדכון בחדרו יחד עם ראש המוסד. אולמרט אמר שזה חסוי ביותר. הפגישה התקיימה חודשים רבים לפני התקיפה. מאז התנהלו דיונים רבים במטבחון, על הכור, וההשלכות. ואז התקבלה ההחלטה שאכן חובה עלינו להשמיד את הכור במזרח סוריה".

רמת העדכון שנציג חרדי מקבל: "מי שהיה חבר קבינט לא ידע כלום עד יום התקיפה. אני זכיתי לקבל עדכון מראש הממשלה דאז אולמרט, הוא נהג לעדכן, הייתי מעודכן בכל הפרטים ללא יוצא מן הכלל, הפרטים הרגישים ביותר שלדעתי ישראל לא תאשר אותם לעולם".

אלי ישי בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

ליל התקיפה וההתייעצות עם מרן זצ"ל: "היה דיון קבינט של מספר שעות בכדי לעדכן את החברים ולקבל את ההחלטה. במהלך הדיון ביקשתי רשות לצאת להתייעצות עם מרן הרב עובדיה יוסף ע"ה, דיווחתי למרן. אני אומר לרב שיש משהו סודי ורגיש, מבקש לצאת לחדרו האישי, ביקשתי שלא יהיה אף אחד בחדר. אני מסביר לרב על הדיונים. הרב שאל על ההשלכות, השאלות של הרב היו מרתקות. זה עניין את הרב וגם הסברתי לו שיש רוב גדול. היה חשוב לרוה"מ ושר הביטחון את ברכת הדרך של מרן".

שמירת הסוד בבית: "אני כמובן שותף סוד ושומר סוד, אומר 'חברים, ישראל לא מאשרת, תעברו לנושא אחר', משתדל להיות רגיל, לאישתי אני יכול לתת חיוך קטן, בסך הכל כשומר סוד אני חייב לשמור סוד".

ההתייעצות עם המקובל בזמן מלחמת לבנון והפגיעה בספינת צה"ל: "האיש הזה לא מוכר בכלל, לא השמות שאתם שומעים, אדם צנוע, לא כל דבר הוא יודע - הוא לא נביא, תמיד היה אומר לי אז 'תעשה מה שמרן אומר לך'. אני איש מאמין, כשאני שומע את הדברים אני בא לרוה"מ ולשר הביטחון, לא יותר מזה, היו מקרים שאמרתי את אשר אמרתי ובמסגרת ההחלטות אני מעריך שלקחו בחשבון את הדברים הללו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר