פרסום ראשון

ועדת הערר: להעניק היתר בניה לביהכ"נ של חיים אמסלם

תבוסה לש"ס במאבק נגד מתן היתר בניה עבור בית כנסת של ח"כ ש"ס לשעבר חיים אמסלם, לאחר שוועדת הערר הורתה לוועדה המקומית לתכנון ובניה להעניק את ההיתר (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חיים אמסלם. ארכיון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

פרסום ראשון: תבוסה לש"ס במאבק נגד מתן היתר בניה עבור בית כנסת של עמותת 'כתר חיים' של ח"כ מטעם ש"ס לשעבר חיים אמסלם.

ועדת הערר בעיריית ירושלים קבעה כי על הוועדה המקומית לתכנון ובניה להעניק היתר לבניית בית הכנסת, זאת לאחר מאבק ממושך שנמשך כחמש שנים, אותה ניהלה סיעת ש"ס הירושלמית נגד בניית בית הכנסת.

הפרשה החלה לפני מספר שנים כאשר יו"ר סיעת ש"ס בירושלים דאז, נתי לסרי, שיגר מכתב בו טען כי החזקה בפועל במגרש בידי עמותת 'כתר חיים' של חיים אמסלם היא שערורייתית ובלתי חוקית בעליל. כך במשך מספר שנים נאבקה התנועה נגד מתן היתר בניה לבית הכנסת האמור להיבנות בשכונת הר נוף.

בוועדה לתכנון ובניה הצליחה ש"ס לרתום לצידה את חברי 'יהדות התורה' וכך הפילו פעם אחר פעם את מתן היתר הבניה לבית הכנסת.

בדיון האחרון בראשות יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן פעל האחרון להעביר את ההיתר ובתגובה עתרה ש"ס לוועדת הערר כדי למנוע את ההיתר.

כעת, החליטה ועדת הערר לדחות על הסף את העתירה ולחייב את הסיעה בהוצאות העתירה על סך 10,000 שקלים.

בהחלטה נכתב: "אנו מאמצים את עמדת הצוות המקצועי בוועדה המקומית ואת עמדת הרוב בועדת המשנה. הבקשה שבפנינו מאפשרת בינוי מלא של מעונות היום ומעליו את בינוי בית הכנסת. על המשיבה להנפיק את ההיתר מיד לאחר מילוי התנאים שנקבעו בהחלטת ועדת המשנה".

עוד הוסיפו בהחלטתם כי "בנסיבות המקרה נכון שהמשיבה תישא בהוצאות העוררת. המשיבה בחרה במקום להתנצל על העיכוב ולהביא את הנושא לדיון דחוף, להעלות טענות משפטיות שהטריחו את העוררת ובאי כוחה. המשיבה תישא בהוצאות העוררת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר