אאא

אין מילה שמשקפת בוקר יותר מקפה, ישנם אנשים ששותים אותו רק בבוקר, וישנם כאלה ששותים אותו לאורך היום כולו, והלילה. בעבר, היו מחקרים שטענו כי שתיית קפה אינה בריאה לגוף. אך מחקרים שנערכו בשנים האחרונות חושפים את היתרונות הבריאותיים של הקפה.

לאחרונה נערכה סקירה מקיפה בה נלקחו בחשבון 127 מחקרים שונים שחשפו כי אנשים ששותים בין שתיים לארבע כוסות קפה ביום, זוכים לחיים בריאים יותר. הסקירה הזו פורסמה בכתב העת Annual Review of Nutrition שם נאמר כי צריכה של קפה בכמויות המוזכרות, מפחיתה את הסיכון לחלות בשלל מחלות באחוזים שונים,  20 אחוזים פחות סיכון במחלת הסרטן,  30 אחוז פחות ב-30 אחוז, בפרקינסון ב-30 אחוז ומחלת לב ב-5 אחוזים.

חשוב להדגיש כי רוב המחקרים בדקו אנשים ששותים קפה אל מול כאלה שאינם שותים אותו בכלל (איך אפשר?) מבלי להתייחס לנתונים מסוימים כמו כמות החלב בכל קפה, או כמות הסוכר בכל כוס, מה שאומר כי הפוטנציאל של הקפה עשוי להיות גדול אף יותר בהפחתת מחלות מסוימות.

חיפשתם את האבל? הנה הוא מגיע. במידה ואתם נוהגים לשתות את הקפה שלכם עם סוכר, או עם חלב טבעוני ממותק, ייתכן ולא תהנו מהמעלות הרבות שיש לקפה להציע לבריאות הגוף שלכם, אך עדיין אתם מפחיתים את הסיכון שלכם לסרטן ולפרקינסון. 

קפה בריא
קפה בריא
הגדלה

לסיכום, הכי טוב להנות מהקפה כמות שהוא, ללא סוכר וללא ממתיקים שונים. אך אם אתם רגילים לקפה מסוים יהיה קשה להרגיל אתכם למשהו אחר, ולכן, כדאי לנסות להפחית בהדרגה את צריכת הממתיקים השונים עד שתגלו כי אתם שותים את הקפה שלכם, ונהנים ממנו גם כשהוא מגיע איך שהוא.