הדליפה החמורה

מייסד פייסבוק מודה: "טעינו, אנחנו לא ראויים"

"אם אנחנו לא יכולים להגן על המידע שלכם - אנחנו לא ראויים לשרת אתכם" אמר היום מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, יממה לאחר פרסום פרשת הדליפה לקיימברידג' אנליטיקה (מהרשת)

מארק צוקרברג (צילום: shutterstock)

פרשת דליפת המידע של המשתמשים בפייסבוק: מייסד הרשת החברתית השנויה במחלוקת, מארק צוקרברג, התייחס הערב בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו לפרשת הדלפת המידע ל"קיימברידג' אנליטיקה", וכתב לגולשים כי "אם אנחנו לא יכולים להגן על המידע שלכם - אנחנו לא ראויים לשרת אתכם... יש לנו אחריות".

ההסתבכות של פייסבוק החלה בעקבות הגילוי כי קיימברידג' אנליטיקה, חברה שנשכרה על ידי אנשי הקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ, השתמשה במידע על משתמשי פייסבוק באופן אגרסיבי ושנוי במחלוקת. ברחבי הרשת נשמעו קריאות להחלפת מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, בנוסף לקריאות של מדינות וגופי שלטון נוספים שדורשים מהחברה תשובות לגבי השמירה הגרועה שלה על המידע האישי של משתמשיה. את ההשלכות ספג מנכ"ל קיימברידג' אנליטיקה אלכסנדר ניקס שפוטר מיידית מתפקידו.

"החדשות הטובות הן שנקטנו צעדים בכדי למנוע מאירועים אלה לקרות שוב שנים רבות קודם לכן, אבל גם עשינו טעויות, יש עוד לעשות, ואנחנו צריכים להתקדם" כתב הערב צוקרברג בפייסבוק. "זו הייתה הפרת האמון בין אלכסנדר קוגן, קימבריידג' אנליטיקה ופייסבוק, אבל גם הפרה של האמון בין פייסבוק והאנשים שמשתפים איתנו את המידע".

צוקרברג הצהיר ספציפית על צעדים שהוא מתכוון לבצע: "נבדוק את כל האפליקציות שלהן יש גישה לכמות גדולה של מידע. שינינו את הפלטפורמה שלנו דרמטית להפחתת הגישה למידע כבר ב-2014, נבצע ביקורת מקיפה לכל אפליקציה שתעורר חשד". הוא סיפר עוד כי מפתח שיסרב לביקורת "תיאסר עליו הגישה למערכת". בנוסף, הצהיר: "נסיר גישה לאפליקציות שלא השתמשתם בהן במשך שלושה חודשים. נגביל את המידע לאפליקציה כשאתם נרשמים אליה לשם, תמונת פרופיל וכתובת דואר אלקטרוני".

בנוסף, עדכן צוקרברג כי "בחודש הקרוב, נחשוף בפני כולם בפיד החדשות כלי שיציג את כל האפליקציות בהן אתם משתמשים, שם תוכלו למחוק אותן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר