"חוק טיילור פורס"

האמריקאים עוצרים מימון לטרור הפלסטיני

האמריקאים הבינו את מה שבישראל עדיין מתקשים להבין ובטח לבצע. חוק חדש דו מפלגתי עוצר את המימון לרשות הפלסטינית עד שתפסיק לשלם כסף למחבלים (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האזרח האמריקאי טיילור פורס (צילום: מתוך ynet)

האמריקאים מעלים הילוך במלחמה בטרור הפלסטיני ולא מהססים בשונה מישראל שממשיכה להעביר סכומי עתק לידי הרשות הפלסטינית: בתמיכה דו-מפלגתית אישר הקונגרס האמריקני את "חוק טיילור פורס", הקובע שממשלת ארצות הברית לא תעביר כל סיוע לרשות הפלסטינית עד אשר תפסיק לשלם משכורות למחבלים ותגנה את הטרור. החוק אושר במסגרת "חוק ההסדרים" האמריקני שיאושר סופית ביומיים הקרובים.

החוק נקרא על שמו של טיילור פורס, אזרח אמריקני שנרצח בפיגוע דקירה פלסטיני בטיילת ביפו במרץ 2016 כשהוא בן 29.

החוק עבר כמה שינויים ושלושה תחומים נשארו במסגרת הסיוע שיועבר בתשלומים ישירים: תשתיות מים עד סך של חמישה מליון דולר במצטבר בשנה, סיוע לבתי חולים במזרח ירושלים וחיסונים לילדים בסכום מצטבר של חצי מיליון דולר בשנה.

מיכה לייקין אבני, בנו של ריצ'רד לייקין, שנרצח בפיגוע בארמון הנציב ב-2015 אמר: "זה יום היסטורי. לאחר שאבי נרצח שאלתי במאמר דעה 'איך זה יכול להיות שבתור אזרח אמריקני אני משלם מסים לממשלת ארה"ב והם לוקחים את הכסף הזה ומשלמים אותו כשכר למחבל שרצח את אבי?'".

"כמה חודשים לאחר שאבי נרצח, נרצח בטיילת בתל אביב סטודנט אמריקני בשם טיילור פורס, נוצרי, בוגר ווסט פוינט ששירת באפגניסטן ועיראק. הוריו נפגשו עם הסנאטור לינדזי גרהאם והוא מיד ראה את הבעיה המוסרית והתגייס לחוקק חוק. הוריו של פורס הם גיבורים אמיתיים ויצאו למסע לובינג בנושא החוק. הקהילה הפרו-ישראלית כולה עמדה מאחוריהם ועכשיו זה הופך למציאות. אני גאה שהייתה לי תרומה קטנה לתהליך החשוב הזה".

אבני הוסיף ותקף את ישראל על אוזלת ידה מול הטרור: "האבסורד הוא שממשלת ארה"ב הבינה מיד שזה עניין של מוסר וערכים - זה פשוט לא מוסרי לשלם עבור רצח. עם זאת ממשלת ישראל עדיין מעבירה כל יום שלושה מיליון שקלים לרשות, זה יותר ממיליארד שקלים בשנה. ממשלת ישראל משמשת גובה מסים עבור הרשות בנמלים כדי שלרשות יהיה כסף לשלם משכורות ופרסים למחבלים".

"אני קורא לממשלה להפסיק את ההעברות הכספים האלו מיד. לשר האוצר יש את הסמכות לעצור את התשלומים באופן זמני והוא לא משתמש בו. ח"כ אלעזר שטרן הניח את שולחן הכנסת הצעת חוק בעניין ולאחר מכן הממשלה החליטה לקדם חקיקה ממשלתית. שר הביטחון אביגדור ליברמן לקח על עצמו לקדם את החוק, אך מאז יושב בחוסר מעש. בינתיים עברו חצי מיליארד שקלים לרשות. מי היה מאמין שהקונגרס האמריקני יפעל יותר מהר בהסכמה רב מפלגתית משר הביטחון שלנו? אני קורא לאביגדור ליברמן לעצור את התשלומים למחבלים ולהגיש הצעת חוק ממשלתית במיידי!", אמר אבני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר