אלעד בדרך לבחירות סוערות?

ישראל פרוש בראיון: "מקווה שהשם 'פרוש' לא יזיק לאלעד"

חצי שנה לבחירות המקומיות, ראש העיר אלעד ישראל פרוש, מתייצב לראיון חג ב"אולפן כיכר" ומשיב על כל השאלות • ההתמודדות, הרוב הספרדי, כפיפותו לרבני 'דגל' והאם יעזוב את אלעד • צפו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חצי שנה לבחירות המקומיות – העיר שידעה מערכת בחירות מהסוערות שהיו כאן נערכת למערכה נוספת. האם גם הפעם הסכינים ישלפו ומועמדים חרדים יתמודדו ראש בראש ויובילו לפיצול ולמחנאות בציבור החרדי? לצורך כך כינסנו לראיון חג מיוחד את ראש העיר אלעד ישראל פרוש, שלא מתחמק מאף שאלה ומשיב על הכל.

האם זו הקדנציה האחרונה שלך? הרי יש הסכמים ברורים מול 'דגל התורה' והעיר שייכת להם בקדנציה הבאה

"אלעד הגיע למקום מסוים שהציבור והתושבים מרוצים, מה שקורה עכשיו זה סימפטום של בחירות חייבים להדליק גפרורים. אני נציג של שלומי אמונים אבל המפתח שלי לקדנציה הבאה נמצא בידי 'דגל התורה' אני לא בורח מזה ואומר את זה מעל כל במה".

נתת הרבה ל'דגל התורה' - החוק הנורבגי, תורה בתפארתה, ועוד. האם כל אלו יועילו לך ברגע האמת?

"נכנסתי למרן רה"י הרב שטיינמן זצ"ל לפני פטירתו כשהכנסתי ספר תורה לישיבת 'תורה בתפארתה'. מרן בירך אותי ואמר לי בפה מלא: "עשית לי נחת". אני יעשה שקר אם אני אגיד שנתתי למישהו יותר, חילקתי את העוגה באופן שווה. עשיתי את עבודתי נאמנה. תיגש לרבני העיר הרב מלכה והרב גרוסמן ותבין שכל העדות מרגישים כי חילקתי את העוגה נכון".

דרעי שואף להציב מועמד מטעם ש"ס לראשות העיר. ניסה פעם קודמת אך כשל, האם הפעם יש לו סיכוי?

"כשאבא שלי (סגן השר מאיר פרוש. א"ר) התמודד לראשות ירושלים היו מי שהריצו את אריה דרעי, וסבי מנחם פרוש הרים לו טלפון וביקש ממנו לא להתמודד. הוא אמר לו 'יש לי את כל הזכות'. דרעי לא יכול לבוא ולומר שהציבור שלו לא קיבל. דרעי הוא אחד השרים הטובים שהיו למגזר החרדי מתפלל שהשם פרוש לא יזיק לעיר כי לפעמים זה יכול לקרות".

האם יהיה דיל ערים - אלעד לפרוש תמורת תמיכה בדגל בבית שמש?

"אני מסתכל על העיר אלעד ומדבר רק עליה. שיתוף פעולה בין 'דגל' ל'שלומי אמונים' יכול לבוא לידי ביטוי בשיתוף פעולה בכמה ערים. 'יהדות התורה' הולכת יחד בארצי. בערים שאנחנו נמצאים יחד אנחנו עובדים בשיתוף פעולה. אין חסידי גור באלעד, אף אחד לא אמר לחסידי גור לא לבוא לעיר. בחצור וערד אין 'שלומי אמונים'. באלעד החדשה בשלב השני יהיו חסידי גור ובעלזא".

יש רוב ספרדי בעיר?

"פחדו שאני אהפוך את העיר לעיר אשכנזית. אני אוהב את העיר איך שהיא. מתפלל אצל כולם מסתובב ב'מופלטות' הולך לרקוד אתם, ללמוד את הנוסחים, והולך לחינות שלהם. עם ישראל הם 12 שבטים מי שזוכה להתחבר ולהכיר את כולם אני אוהב כל יהודי. אין עיר כמו אלעד ססגונית אין לה אח ורע למדתי את המתכון איך לחיות בה".

העיר עברה מערכה סוערת, נראה שוב מערכה שכזו?

"במוצאי הבחירות עשיתי נאום שעבד יפה בעיר ואיחה את הקרעים. היו פעמים שמצאתי את עצמי עם פחדים שלא יהיה לי רוב בקואליציה".

הצלחת לאחות את הקרעים במועצה שלך?

"מעל השולחן יש מועצה מקיר לקיר. מתחת השולחן - מי צריך להסתכל? אין קרעים כלפי הציבור, אך יש קרעים פוליטיים כל אחד רוצה להיות בראש. אני מנקה רחובות אני לא ראש עיר. עשיתי ישיבת מועצה קראתי לרבני העיר זה היה תחת כיפת השמים אמרתי לאבא שבשמים תודה שאני יכול לשבת עם שני רבנים העיר והם לא כועסים עליי למרות שלא תמיד אני טוב היו זמנים שהם כעסו עליי. לא היה ראש עיר שידע להסתדר עם שניהם".

במועצה עצמה לא תמיד חברי המועצה מיישרים קו אתך. בפרשת ההקצאות הצביעו נגד עמדתך...

"הבאתי ישיבה ספרדית לעיר לפני שנה, תפארת הלוי. מה שאנחנו רואים עכשיו זה מה שהפוליטיקה עושה בשנת בחירות. זה דמוקרטיה. החברים נשארו אצלי סגנים לא לקחתי לשכות לאף אחד למרות שפעלו נגדי. אנשים מחכים שיהיה הרבה אש באלעד".

סגן ראש העיר ברק צברי ציפה שתפטר אותו?

"אנשים רוצים ללכת למקומות מסוימים ואני לא אתן לזה לקרות. גם אם יגיעו אליי עשרות תלונות אני על המוקד מקבל ביקורות ממבקר המדינה ממשרד הפנים. בכל מקום החכמה לא לקרוא את זה לתת ליועץ המשפטי ולהמשיך לחייך לכולם ולעזור לכולם ולעבוד מקצועי. המוטו שלי להכניס אנשי מקצוע אמתיים לעירייה ולתת להם לנהל את העיר".

יש חברים ב'דגל' שראויים להיות ראש עיר, גרוסברד או אבי שטרן?

"מי אני שאגיד במפלגות אחרות מה צריך להיות? אני מרוצה מהם ואנו עובדים בשיתוף פעולה לקראת הגעה לקו סיום החברים מרוצים".

והיה וב'דגל' מחליטים להריץ מעמד מטעמם, אתה יורד מהמרוץ?

"אני כפוף לגדולי ישראל של 'דגל התורה', מה שהם יורו לי - אעשה".

במידה והם יריצו מועמד אתה תעזוב את העיר אלעד?

"זאת שאלה קשה, העיתוי גם תלוי בזמן. זה לא פשוט אחד שהיה ראש עיר, בפרט שאין לו צינון להמשיך להיות הוא עושה עוול לאלה שנמצאים שם. זאת שאלה שצריך להתייעץ עליה עם גדולי ישראל. הייתי גר באלעד בשכירות, השנה קניתי דירה באלעד כי אני אוהב את העיר ומאמין בה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר