הנוסעים החרדים חוששים

עשן נכנס למטוס - הנוסעים נמלטו בקפיצה

כ-30 נוסעים חרדים תקועים בבודפשט וחוששים כי לא יצליחו לחזור לישראל לפני כניסת השבת בשל תקלה שהייתה במטוס שהביאה להימלטות הנוסעים ממנו בקפיצה (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מגלשות המטוס פתוחות (צילום: באדיבות המצלם)

דרמה בבודפשט. מטוס של חברת 'ישראייר' שהיה אמור להמריא לפני 12 שעות מתעכב. 3 פעמים התחייבו לנוסעים שממריאים ולבסוף ביטלו. על המטוס כ-30 חרדים שכעת מודאגים משום שלא ברור האם יגיעו חזרה לארץ עוד לפני כניסת השבת.

שרשרת התקלות החלה כבר אמש (חמישי) כאשר נוסעי המטוס אמורים היו לשוב מהחופשה במטוס של חברת התעופה הצ'כית "טרוול סרוויס", שחכרה "ישראייר". הוא היה אמור להמריא לישראל אתמול בערב אולם בשל תקלה טכנית נדחתה הטיסה בשמונה שעות.

על פי הדיווח ב-ynet, בשעה 04:00 לפנות בוקר הוזמן לנוסעים מטוס חלופי של חברת תעופה מקומית, "סאנרייס איירוויז". אולם עם תחילת נסיעתו לעבר מסלול ההמראה, עשן כבד נכנס למטוס דרך מערכת האוורור בעקבות עשן שעלה מרכב גורר בשדה. הנוסעים והצוות נבהלו מאוד, דלתות החירום והמגלשות נפתחו, ועשרות הנוסעים קפצו מהמטוס וברחו אל הקרקע. אחת הנוסעות נפגעה במהלך הקפיצה בראשה ופונתה לבית חולים מקומי.

"זו הייתה דרמה של ממש", מתאר אבי נוסע חרדי בשיחה עם 'כיכר השבת' את הרגעים המפחידים על המטוס. "תוך כדי נסיעה על המסלול הרחנו ריח של עשן חריף, הדיילות פתחו את דלתות החירום וכולנו זינקנו החוצה במהירות. היו צעקות ובכיות ואנשים חששו שכל המטוס עולה באש", מציין אבי.

יהודית, נוסעת נוספת, מספרת על רגעי החרדה: "עד שכבר עלינו סוף סוף לטיסה ב-4 בבוקר איך שהמטוס החל להמריא נשרף חלק שלא ברור אם מהמטוס עצמו או מרכב למטה הדיילות נלחצו ופתחו את הפתחי חירום וכולם ברחו למטה. זה היה מפחיד נורא".

אבי מספר כי כעת לא ברור האם הנוסעים יצליחו להגיע לארץ עוד לפני כניסת השבת. "היינו אמורים כבר אתמול לטוס ואז התרחשה תקלה טכנית. הבוקר סידרו טיסה חילופית אבל אז התרחש האירוע המוזר הזה. כעת אנחנו תקועים בנמל תעופה בלי אוכל ובלי כלום".

נוסעים ממתינים בשדה התעופה

"המשפחה שלנו ממתינה בארץ ואנחנו תקועים פה. אפילו אוכל כשר אין לנו. נתנו תלושים למסעדות לא כשרות. זה מחדל של ממש", הוא מוסיף.

מחברת "ישראייר" שחכרה את המטוס נמסר: "מדובר במקרה שבו עשן שיצא מהרכב הגורר בשדה נכנס למערכת האוורור של המטוס וגרם ללחץ בקרב הנוסעים, דבר שהוביל לפתיחת המגלשות. בשלב זה אנו דואגים לרווחת הנוסעים ופיזורם לבתי מלון ופועלים במרץ להגעת מטוס חלופי. המקרה דווח לרשויות ואנו מאחלים החלמה מהירה לנוסעת שנפגעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר