"מועצה מטופשת ולא ראויה לשמה"

הצביעות באו"ם: 5 החלטות נגד ישראל, רק 2 נגד סוריה

מועצת זכויות האדם של האו"ם התכנסה וקיבלה חמש החלטות נגד מדיניות ישראל. רק 2 נגד סוריה, שם טבח העם לא פוסק. שגרירת ארה"ב תקפה: "היא מטופשת ולא ראויה לשמה" (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מועצת האו"ם. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

ושוב זה קורה: מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה בליל שבת חמש החלטות נגד מדיניות ישראל בנוגע לפלסטינים. אם שאלתם, נגד סוריה ורצח העם במדינה אישרו באו"ם שתי החלטות בלבד.

כזכור, בעבר הזהירה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי כי ארה"ב תמשוך את חברותה במועצה אם מצב ההחלטות נגד ישראל לא ישתנה.

חשבון הטוויטר של המשלחת האמריקנית לאו"ם פרסם תגובה קשה מצד השגרירה היילי ותגובתה של דוברת מחלקת המדינה הת'ר נוארט לאישור ההחלטות: "שוב, מועצת זכויות האדם נכשלה במחויבותה להגן על זכויות האדם ברחבי העולם. ההטיה נגד ישראל חייבת להיפסק. מדינות נוספות חייבות להתערב".

בין ההחלטות שאושרו במועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל היו הצעות שדנו ב"זכויות האדם בגולן הסורי הכבוש", ב"זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית", ב"מצב זכויות האדם בשטחים הפלסטינים הכבושים, בהם מזרח ירושלים", ב"ההתנחלויות הישראליות בשטחים הפלסטינים הכבושים, בהם מזרח ירושלים ובגולן הסורי הכבוש" וב-"וידוא האחריות הישראלית והשגת הצדק לכל הפרות החוק הבינלאומי בשטחים הפלסטינים הכבושים".

השגרירה היילי תקפה אמש בחריפות את המועצה: "כשמועצת זכויות האדם של האו"ם מתייחסת לישראל בצורה גרועה יותר מאשר לצפון קוריאה, איראן וסוריה – היא מראה כי היא מטופשת ולא ראויה לשמה".

לדבריה: "הגיע הזמן שהמדינות שיודעת שהמצב יכול להיות יותר טוב ידרשו שינוי. רבים מאמינים כי האג'נדה של המועצה מוטה באופן מוגזם נגד ישראל, אך מעט מדי מוכנים לפעול". היא אמרה כי ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ ממשיך לשקול את המשך החברות של המדינה במועצה.

"המועצה נכשלה בתפקידה, שמירה על זכויות האדם ברחבי העולם, כשהאג'נדה שלה נגד ישראל מובילה אותה – כמו היום. סבלנות שלנו כלפי המועצה יש גבול. פעולותיה היום מוכיחות בצורה ברורה כי הארגון איבד מאמינותו כתומך בזכויות אדם".

עם צאת השבת, הגיב רוה"מ בנימין נתניהו להחלטות האו"ם ואמר: "עוד החלטות מנותקות מהמציאות של קרקס האבסורד שנקרא מועצת זכויות האדם. הגיע הזמן שישנו את השם ל"מועצה להחלטות נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר