כל הפרטים

המצלמות החדשות שיתעדו מגוון עבירות תנועה

מצלמות חדישות של המשטרה בעלות יכולת אבחנה גבוהה יחלקו דו"חות לנהגים במגוון עבירות תנועה שונות. התמונות יועברו מיידית לטאבלט של השוטר שיכתוב את הדו"ח (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שבית המשפט קבע כי מצלמות המהירות של המשטרה אינן מדויקות מספיק, במשטרה מנסים למצוא פתרון נוסף לאכיפה על הכבישים. אגף התנועה של המשטרה הציב באחרונה עשרות מצלמות תנועה "טקטיות" חדשות ברחבי הארץ, שמצלמות וידאו ותמונות. המצלמות יתעדו בעיקר עבירות בריונות בכביש המסכנות חיים. שוטרים סמויים יקבלו את התיעוד לטאבלט, ויפיקו דו"חות. המצלמות יועברו ממקום למקום בכל פעם.

לפי שעה הוצבו המצלמות בכבישים המוגדרים מוקדי סיכון שבהם התרחשו תאונות דרכים. המצלמות החדשות מורכבות בתוך מבנה בעל כיפה שחורה ובסיס כתום ונחשבות מתקדמות מסוגן, בעלות רזולוציה גבוהה. ביכולתן לצלם מספרי רישוי ובמקרים מסוימים גם את הנעשה בתוך המכוניות - באופן שכבר איפשר תיעוד של נהגים מדברים בטלפון הנייד בלי דיבורית או מתכתבים בהודעות SMS.

תיעוד של המצלמה של נהג מסמס. דוברות המשטרה

המצלמות יתמקדו בעיקר בתיעוד עבירות מסכנות חיים כגון שיחה בטלפון, עקיפה בפס לבן, נסיעה פראית ועוד. כמו כן יתעדו עבירות בריונות בכביש כגון נסיעה על השול, עקיפה של נהגים בפקק ועוד. לפי שעה, המצלמות לא יתעדו נהיגה במהירות מופרזת אולי בשל פסיקת בית המשפט בנושא והצורך להוכיח בצורה ברורה כי המצלמות מדייקות דיין.

המצלמה משדרת לטאבלט של השוטר און-ליין באופן מוצפן והתיעוד של העבירות נשמר. לאחר מכן נרשמים דו"חות לנהגים. "המצלמות הטקטיות" יוצבו בשולי הכבישים וגם על מעקות בטיחות שבין נתיבים. המצלמות ניידות ובסיום המשמרת השוטר לוקח אותה איתו.

באגף התנועה אומרים כי פרט לאכיפת חוקי התנועה, המצלמות ישמשו גם כאמצעי הרתעה. שוטרים מאגף התנועה הוכשרו לתפעל אותן: "אגף התנועה ממשיך להכניס אמצעי תיעוד טכנולוגיים במטרה להרתיע את הנהגים ולגרום לשינוי בתרבות הנהיגה", נמסר מהמשטרה, "המצלמות הטקטיות פרוסות בכל רחבי הארץ מהצפון ועד הדרום בכבישי מיקוד בהם קיימות ריבוי של תאונות דרכים. המצלמות ממוקמות בכבישים הבינעירוניים ובחודשים הקרובים ייכנסו גם לשטח העירוני".

עוד אמרו במשטרה כי "האכיפה תתבצע נגד עבירות ביריונות מסכנות חיים כגון עקיפות בשוליים, סטייה מנתיב, קיפוח זכות, אי-מתן זכות קדימה, כניסה לצומת לא פנוי ועוד עבירות נוספות. כיום פרוסות ברחבי הארץ עשרות מצלמות הממוקמות על חצובות או עמודים. המצלמות ניתנות לניוד בכל זמן ובכל מקום".

"המטרה אינה להעלות את כמות הדו"חות אלא להרתיע את הנהגים ולגרום להם לשנות את תרבות הנהיגה ולנהוג כחוק", טוענים במשטרה. עוד הבהירו במשטרה כי WAZE אינו יכול לעדכן לגבי מיקום המצלמה, "מכיוון שהמצלמות ניידות ומותקנות בכל פעם במקום אסטרטגי אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר