בדרך למועמד חרדי?

ברקת הודיע: לא אתמודד שוב בירושלים; החרדים נערכים

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודיע כי לא יתמודד לקדנציה שלישית - אך יתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת • פינדרוס: "ירושלים זקוקה למנהיגות אמיצה, קשובה ונחושה" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודיע בצהריים (ראשון) כי לא יתמודד לקדנציה נוספת לראשות העיר, לאחר עשור שנים בהן כיהן בראשות העיר ירושלים, לאחר מספר שנים בהן היה חבר מועצה באופוזיציה. ברקת הכריז כי יתמודד ברשימת הליכוד לכנסת.

בהודעה שפרסם כתב: "החלטתי לשרת את ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד. לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון - לא אתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר".

עוד כתב ברקת: "בסיום הקדנציה אעזוב את העירייה, אבל לעולם לא אעזוב את ירושלים. כעת, החלטתי לשרת את מדינת ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד שבדרכה אני מאמין בכל לבי ובכוונתי לבקש את תמיכת חבריה בבחירות הקרובות".

"בכל תפקיד שהציבור יטיל עלי, אמשיך לשרת בשקל לשנה וארתום את ניסיוני וכישוריי כקצין בצנחנים, כיזם הייטק וכמי שהנהיג את העיר המרתקת והמורכבת ביותר לניהול, למענכם, אזרחי ישראל", הוסיף ברקת.

בטרם הכריז ברקת על התמודדותו בליכוד, הוא נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדכן אותו על החלטתו. נתניהו אמר לברקת: "ברכותיי, אני מקבל אותך בזרועות פתוחות לתנועתנו, זאת תוספת חשובה". ברקת אמר לנתניהו כי "לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון, החלטתי לשרת את ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד".

ברקת בפגישתו עם נתניהו, הבוקר (צילום: שלומי עזרן)

סגן ומ"מ רה"ע ירושלים, יצחק פינדרוס, מסר בתגובה: "מברך את ניר ברקת על החלטתו לעבור ולשרת את מדינת ישראל ברמה הלאומית. אני מודה לו על העשיה הבלתי פוסקת בשנות כהונתו, שנים בהן שיעורו של הציבור החרדי בעיר צמח וגדל, ועל כך שקידם את ירושלים והביא להישגים ולהגדלת תקציבי האיזון ולהישג פורץ הדרך בדמות תכנית בינוי כיתות הלימוד.

"בעת הזאת ירושלים זקוקה למנהיגות אמיצה, קשובה, ונחושה. מנהיגות שתהא קשובה למצוקות ולאתגרים שעומדים בפני התושבים ועולים על שולחני באופן יום יומי כגון: פתרון בעיית פקקי ועומסי התנועה והכניסות לעיר שיצריכו תוכניות משאבים וחשיבה מחוץ לקופסה. שדרוג רמת הניקיון בעיר שנמצאת רחוק מהמקום שבו צריכה להיות בירת העם היהודי. מדיניות אמיתית ואמיצה לפתרון סוגיית השכונות המעורבות בעיר לרווחת כלל התושבים. קפיצת מדרגה משמעותית בשירות לתושב הניתן על ידי עירית ירושלים על כל אגפיה. ירושלים זקוקה למנהיגות אמיצה ונחושה שתביא את הפתרון לסוגיות אלו ועוד.

"בשם כלל תושבי ירושלים, אני מודה לניר על שנות העשייה ומאחל לו הצלחה בכל אשר יפנה. ירושלים אומרת תודה".

כעת, ראש עיריית ירושלים מכין את הקרקע לטיפוס לצמרת הליכוד - עד לראשות הממשלה, לאחר נתניהו. בעוד שבעה וחצי חודשים יפרוש ברקת מתפקידו, לאחר שתי קדנציות בראשות העיר, ולאחר מכן ייערך להתמודדות בפריימריז של הליכוד שייערכו בעוד כשנה - חצי שנה קודם הבחירות לכנסת, שם צפוי לברקת קרב קשה מול הגלדיאטורים הגדולים של הליכוד: ישראל כץ, גדעון סער, גלעד ארדן ונוספים.

חברי המועצה בירושלים מקבלים את החלטתו של ברקת ברגשות מעורבים. בקרב המפלגות החילוניות נערכים לטרפד מינוי חרדי לראשות העיר ופועלים להתאחד סביב מועמד מוסכם לראשות העיר.

כמה חברי מועצה חילונים בעיר הביעו "דאגה" בשיחה עם 'כיכר השבת' מכך שראש עיר חרדי יפר את הסטטוס-קוו בעיר ומנגד, בסיעות החרדיות במועצת העיר עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות.

חברי הסיעות החרדיות ברובם שואפים למינוי ראש עיר חרדי, אך לדבריהם, הצורך לאחד את הציבור החרדי על כל פלגיו - יהיה קשה מנשוא.

"הדעה שלנו בשלב זה לא רלוונטית. אם ברקת הולך הביתה, גדולי ישראל ומועצות גדולי התורה הם אלו שיכריעו על זהות המועמד, דבר כזה לא יקרה בחודשיים הקרובים", אומר לנו אחד מחברי העירייה.

בעקבות הודעתו של ברקת, הכריז משה לאון, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, באופן רשמי כי ירוץ בבחירות הקרובות לראשות עיריית ירושלים.

ליאון אמר כי "בשנים האחרונות עבדתי לצידו של ניר ברקת ואני מודה לו על תקופת העשייה המשותפת, פעלנו יחדיו והצעדנו את העיר קדימה, תרמתי רבות לפיתוחה של העיר והיום אני מוכן יותר מאי פעם לקדם את בירת ישראל קדימה עוד יותר". ביום שלישי הקרוב יקיים ליאון הרמת כוסית חגיגית, לכבוד חג הפסח, במלון קראון פלזה ירושלים, שבו צפוי לשאת את הנאום שיזניק את מערכת הבחירות בבירה.

בתנועת 'התעוררות' המריצים את עופר ברקוביץ לראשות העיר אמרו היום כי "יש להודות לברקת על פועלו הרב למען העיר בשמונה השנים שבין 2008 ל-2016 ולשותפות הטבעית שהייתה בינו לבין התעוררות. עם זאת לפני כשנתיים ברקת החליף פוקוס, הפנה משאבים ציבוריים לצרכיו הפוליטיים וחתם על הסכם חלוקת העיר השנוי במחלוקת, אשר בגינו פרשה התעוררות מהקואליציה. כעת, שעה שברקת הכריז כי אינו מתמודד לראשות העיר, עופר ברקוביץ הוא המועמד המוביל לראשות העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר