מאסר ושלילה

לא היה אשם בתאונה אך נמלט וירצה מאסר

תושב ירושלים דרס שלא באשמתו בן 70 ברחוב ישעיהו אך נמלט מהמקום מבלי לסייע לו זאת למרות שהיה מודע לתאונה. ביהמ"ש גזר עליו 13 חודשי מאסר בפועל (משטרה ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בית משפט השלום בירושלים, גזר 13 חודשי מאסר בפועל ופסילת רישיון נהיגה למשך 6 שנים על יצחק לחדב, בן 53, שהורשע בהפקרה אחרי פגיעה.

מעובדות כתב האישום עולה כי ביום 16.5.2016, נהג הנאשם ברחוב ישעיהו הנביא בירושלים, ופגע באדם בן 70 שחצה את הכביש לכיוון תחנת האוטובוס. כתוצאה מהתאונה נפצע המתלונן ופונה באמבולנס לבית החולים. הנאשם הבחין בתאונה, בפגיעתו במתלונן ובתוצאתה, אך לא עצר אלא נמלט מהמקום בנסיעה מהירה. הנאשם הורשע בעבירה של הפקרה אחרי פגיעה. יצוין, כי לא הייתה מחלוקת כי הנאשם לא היה אשם בתאונה וכי אם היה עוצר ומסייע לנפגע לא הייתה כלפיו כל האשמה.

עו"ד כריסטיאן דיק מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) טען כי אף שהתאונה הייתה בלתי נמנעת והאחריות לה אינה מיוחסת לנאשם, חומרת העבירה מתבטאת בכך שהנאשם נמנע מלעצור ולהזעיק עזרה, ובמקום זאת בחר להמשיך בשגרת חייו והתעלם ממה שראו בעיניו. גם לאחר האירוע ובמהלך המשפט, הנאשם לא נטל אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה. הפרקליטות טענה כי חברה מתוקנת אינה יכולה להשלים עם התנהגות של "פגע וברח", ויש חשיבות לכך שאדם שנמנע מהגשת עזרה ובמקום זאת מנסה למלט עצמו מהדין – יישא בענישה משמעותית מאחורי סורג ובריח.

בית המשפט באמצעות השופט אילן סלע, קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי "המלטות של נהג שפגע בזולתו, גם אם לא באשמתו, והוא מפקיר את הנפגע לסבל וייסוריו, וממשיך לעסקיו כאילו לא ארע דבר, היא מעשה בלתי נסבל, בלתי ערכי ובלתי מוסרי".

עוד נכתב בגזר הדין כי לא בכדי הציב המחוקק את עבירת ההפקרה בראש מדרג חומרת עבירות התנועה וקבע לצדה עונש מאסר של 7 שנים, שכן לצד הבטחת מתן עזרה רפואית לנפגעי תאונות דרכים והצלת חיים, נועדה עבירת ההפקרה למנוע הימלטות אשמים בתאונות דרכים והקלת פעולתם של גורמי אכיפת החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר