חילולי שבת בגושפנקה חרדית

בהסכמת החרדים: לראשונה אושרו משחקי כדורגל בשבת

השר חיים כץ חתם על "היתר כללי" לענף הכדורגל לשחק בשבת קודש ומעתה יוסדר מעמד משחקי הכדורגל בשבת • השר דרעי בעבר ל'כיכר השבת': "אין מצב שאנחנו נאשר כדורגל בשבת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
משחק כדורגל. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לראשונה ובממשלה עם החרדים: שר העבודה והרווחה חיים כץ חתם הבוקר (ראשון) על היתר כללי לענף הכדורגל לשחק בשבת קודש ומעתה יוסדר מעמד משחקי הכדורגל בשבת.

ההיתר יחול על כל העובדים במגרש ובכלל זה שחקני כדורגל וכן עובדים המבצעים עבודות תומכות בניהול התקין של משחקי הכדורגל ועובדים המועסקים לצורך הסעת עובדים למגרשים.

במשרד העבודה מציינים כי טיוטת ההיתר הופצה להערות הציבור למשך 21 יום, השר כץ בחן את עמדת הציבור וחתם הבוקר על היתר כללי לענף, וזאת לאחר שהוסמך על ידי ועדת השרים לענייני השבת.

במשרד מדגישים כי "יישום ההיתר מותנה בכך שהמעסיק ישלם גמול נוסף עבור שעות העבודה במנוחה השבועית וכן יעניק לעובד יום מנוחה חלופי בהתאמה לשעות שהעוסק בשבת, כפי שקבוע בחוק".

הראשון לציון בפנייה לפוליטיקאים החרדים

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר כי "ההיתר הכללי שומר על הסטטוס קוו הנהוג מאז קום המדינה. נמשיך ונחזק את ענפי הספורט בישראל".

כזכור, הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף יצא בקריאה לחברי הכנסת שלא לאשר את חילולי השבת במשחקי הכדורגל. במהלך שיעורו השבועי פנה הגר"י יוסף והתייחס לכוונה להעניק אישור למשחקי הכדורגל בשבת: "היתר רסמי, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור, היתר רסמי, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת ויהיה היתר רסמי, כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות".

דרעי מצהיר: לא נאשר כדורגל בשבת

"אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו", הזהיר הרב הראשי, "זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, זה הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

כמו כן, בראיון ל"כיכר השבת" הכריז השר אריה דרעי: "אין מצב שאנחנו נאשר כדורגל בשבת, אין דבר כזה. גם בליגת העל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר