המיתוס הגדול: צריך לכבס מגבות אחרי מקלחת?

דווקא כאשר אנחנו יוצאים הכי נקיים שיש, אחרי מקלחת טובה והגונה, אנחנו מתנגבים וגם אז אנחנו רק מרטיבים את המגבת ולא יותר. אז למה לכבס אותה ולא לייבש ולהשתמש שוב? המדריך למתנגב הטרי (סטייל, שיווקי)

לכבס או לא לכבס? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הטרנד החם למתנות לאירוח חג נמצא דווקא במה שהיה הכי מובן מאליו: מגבות פרימיום, רכות ומפנקות ובאיכות גבוהה. המסר שהמתנה מעבירה הוא פשוט: ניקיון, התחדשות, ותודה על האירוח. והאמת? אם נמאס לכם מלקנות עוד קערה, אגרטל או סט צלחות - מגבת יוקרתית תביא לכם הרבה יותר נחת מהמארחת.

הבעייה במתנה כמו מגבת שאם לאחר זמן היא הופכת לסחבה ומאבדת את הצבע - היא נשארת כתזכורת תמידית למתנה גרועה. לכן, אם כבר הולכים על מגבת ביתית כמתנה מומלץ לפנק במגבות פרימיום ברמה גבוהה ששומרות על הצבע והצורה המקוריים לאורך זמן.

אבל כאשר תמסרו את המתנה תוסיפו איזה טיפ על איך לכבס את המגבת, ובכלל מומלץ לכלל המגבות הביתיות כדי שיישארו אתכן לאורך זמן בצורתיהן המקורית. לא משנה אם זו מגבת רחצה, פנים, חלוק רחצה, או אפילו כזו שתיקחו אתכם לים.

קודם כל, למה בכלל צריך לכבס מגבת רחצה? והרי אנחנו הכי נקיים שיש ורק עם מים עלינו...התשובה לכך היא פשוטה: המגבת הלחה והרטובה הופכת להיות מצע פורה להתרבות חיידקים. בנוסף, בכל ניגוב אנחנו משילים מאיתנו תאי עור מתים שנשארים בין סיבי המגבת וגם הם עשויים להיות מקום לגידול חיידקים ופטריות. לכן ברור שצריך וחובה לכבס מגבות, אבל מהצד השני: איך לא הורסים את המגבת?

מגבות פרימיום יוקרתיות. מגבות אלכסנדר. צילום: יחצ

5 טיפים למתנגב המתחיל

1. כביסה לפני שימוש: קיבלתם מתנת חג מגבת מפנקת וצבעונית? מזל טוב, אבל רגע לפני שאתם חונכים אותה כדאי לכבס אותה. למה? יכול להיות שבמגבת החדשה נשארו שאריות צבע וסיבים וזה יכול לגרוע מאיכות הספיגה שלה. הכביסה הראשונה פשוט מורידה את כל השאריות ותכין את הסיבים לספיגה טובה יותר.

2. מים רותחים? ממש לא. כביסה במים רותחים גורמים לצבע לדהות ולסיב להיחלש - הרתחה של מגבות בטמפרטורה של 60 או 90 מעלות אינה מומלצת כי היא פשוט גורמת לשחיקת המגבת: גם בלאי וגם ירידת הצבע.

3. המגבות מתקשות? תורידו בעומס של המכונה. אם מכונת הכביסה עמוסה זה מקשה על חומרי הניקוי להישטף החוצה מהמגבת. ובכלל, אל תשכחו שמגבות ששימשו אתכם לאחר מקלחת אינן מלוכלכות כל כך שהן צריכות סבון ולכן כדאי לכבס אותן עם פחות סבון ואבקה. וכמובן, כאשר אתם מייבשים את המגבות אל תשימו אותן בשמש - האידוי המהיר גורם להתקשות המגבת. ייבשו אותן במייבש או במקום מוצל.

4. הסוד הגדול למגבת מאושרת: מרכך, מרכך ועוד מרכך. אם כבר יש לכם מגבות פרימיום יוקרתיות, עם רכות מפנקת, אפשר לשמור על המרקם והאיכות שלהן לאורך זמן - כאשר אתם מכבסים את המגבות הוסיפו יותר מרכך מהכמות הרגילה.

5. ותכל'ס, כל כמה זמן לכבס את המגבת? ישנם כאלה שכבר אחרי כל שימוש מכבסים את המגבת, זה לא בהכרח מומלץ. אם מייבשים את המגבת במקום מאוורר ומייבשים אותה היטב כדי שלא תצבור חיידקים, ניתן להשתמש בה בשנית גם בלי כביסה. אבל אל תגזימו...אם יש לה ריח רע - ישר לכביסה. אבל אם הכול בסדר, פעם בשבוע זה בהחלט זמן סביר.

עוד לא מצאתם את המתנה המושלמת לחג? מבצעי פסח על מגוון מגבות פרימיום מפנקות | לחצו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר