בניגוד לעובדת סוציאלית

הקטינים יחגגו ליל הסדר בחו"ל - באישור בית הדין

לקראת חג הפסח וליל הסדר החליט - באופן חריג - בית הדין הרבני באשקלון, בניגוד לחוות דעת סוציאלית, לאשר לאב להוציא את ילדיו מהארץ ולעשות את הפסח בפריז (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מצות לפסח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לקראת חג הפסח וליל הסדר החליט - באופן חריג - בית הדין הרבני באשקלון, בניגוד לחוות דעת סוציאלית, לאשר לאב להוציא את ילדיו מהארץ ולעשות את הפסח בפריז.

מדובר בבני זוג גרושים, האם ממוצא רוסי והאב ממוצא צרפתי, ולהם שני בנים קטינים בני ארבע ושש הגדלים במשמורת האם. הבעל ביקש מבית הדין לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ הקבוע כנגד הילדים ולאפשר להם לחוות את חוויית הפסח ואת ליל הסדר כדת וכדין עם הוריו, אחיו ומשפחתו המורחבת בפריז.

האם הביעה התנגדות נמרצת להוצאתם של הילדים מהארץ ולחיזוק דבריה המציאה חוות דעת מקצועית של העובדת הסוציאלית השוללת את יציאת הילדים מהארץ. העובדת הסוציאלית נימקה את חוות דעתה בקונפליקט שבין ההורים המהווה פגיעה באם ובטובת הילדים.

יו"ר הרכב בית הדין הרבני האזורי באשקלון הגאון רבי ישי בוכריס והדיינים הרב שמעון לביא והרב דניאל כץ בחנו את הסוגיה ותחקרו ארוכות את בני הזוג והעובדת הסוציאלית. מעיון בהסכם הגירושין מסתבר כי נכתב בו שהאב יוכל לעשות את הפסח עם ילדיו. הדיינים קראו את חוות הדעת של העובדת הסוציאלית במלואה ובה היא אישרה בין השאר כי שני ההורים נמצאים בקשר טוב עם הילדים ודואגים לשלומם ולרווחתם.

בהכרעת הדין כתבו הדיינים בין השאר כי "רצונו של האב להפגיש את ילדיו עם בני משפחתו הוא דבר נכון וראוי שיתרום לילדים ויש בו ברכה גדולה עבורם, שכן כידוע חוסנו של העץ הוא לפי עובי שורשיו ועומקם. סוף דבר לאחר בדיקת העניין לעומקו נראה לבית הדין כי יש לאפשר במקרה זה לאב להוציא את ילדיו כמבוקש לחו"ל לאחר שיעבירו ערבויות מטעמו לבא כוח האם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר