"שיטת הפעולה נחשפה"

פעילות 'הידברות' מואשמות: מסרו מידע רפואי חסוי

בכתב אישום נדיר מסוגו שהוגש היום נגד תושבות בני ברק ופתח תקווה, נטען נגדן כי השתמשו במידע אישי שקיבלו מעובדת מרפאה, הנוגע למטופלות שהתנגדו להריונן (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מתוך קמפיין העמותה בענין זה (צילום מסך: מתוך 'החדשות')

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד מזכירה במרפאה פרטית ושתי פעילות בעמותת 'הידברות', על כך שהעבירו מידע חסוי על מטופלות, הנוגע לנשים שהתנגדו להמשך הריונן, זאת מטעמים דתיים.

בכתב האישום מפורט, כי לידור דנינו (25) מבאר שבע היתה חשופה לפרטים אישיים של מטופלות במרפאה, והעבירה אותם לשתי חברות ב'הידברות', קלינה שוורץ מבני ברק וליזה דרמר מפתח תקווה, ללא אישור או הסכמה של המטופלות.

בהמשך, על סמך המידע האישי שקיבלה, יצרה שוורץ קשר טלפוני עם המטופלות במרפאה, וניסתה במשך מספר חודשים להניא אותן מכוונתן ביחס להריונן.

בשלב מסוים, אחת הנשים אליהן היא פנתה כדי לשכנעה להימנע מביצוע הפלה, התלוננה על כך במשרד הבריאות, ובעקבות כך נפתחה חקירה פלילית של הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, בה נחשף האופן בו הגיע המידע הרגיש לידי העמותה, וכן חלוקת התפקידים בין הנאשמות ושיטת הפעולה.

העבירה המיוחסת לנאשמות בכתב האישום, הן פגיעה בפרטיות על פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981. ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה נמסר: "ההחלטה על הגשת כתב האישום מבטאת את מדיניות משרד המשפטים, הרואה בחומרה עבירות של שימוש ומסירת מידע רפואי, אישי וחסוי ללא הסכמת המטופלים ובניגוד למטרה לשמה נמסר המידע - בוודאי כאשר הדבר נעשה תוך ניצול מצבן השברירי ומצוקתן של נשים".

מעמותת "הידברות" נמסר בתגובה ל'החדשות', שם נחשף תחילה הסיפור: "מזכירה רפואית יצרה קשר מיוזמתה, ובלי שהתבקשה לכך, עם עובדת זוטרה בהידברות ומסרה לה מספר שמות של נשים. להנהלה לא הייתה על כך שום ידיעה, ובוודאי שלא אישרה את קבלת המידע בדרך זו. אנחנו מתנערים מכל פגיעה בפרטיות של הנשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר