"זה נראה רע"

לראשונה בנפרד: המפכ"ל נועד עם הרבנים הראשיים

מידי שנה בערב פסח נפגש מפכ"ל המשטרה עם הרבנים הראשיים וממנה את הרבנות למכור את החמץ של המשטרה. הפעם, לראשונה, נאלץ המפכ"ל רוני אלשיך להיפגש עם כל רב בנפרד, זאת ככל הנראה בשל הקרע ברבנות הראשית (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנפרד. אלשיך במעונם של הרבנים, היום (צילום: דוברות הרבנות )

מידי שנה מגיע מפכ"ל המשטרה לבית הרבנות הראשית לישראל, נפגש עם הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, וממנה את הרבנות למכור את החמץ של המשטרה.

כך זה נראה בשנה שעברה

אלא שהשנה, בצל הקרע המתמשך ברבנות הראשית לישראל, הגיע המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך לבית הרבנות בירושלים ונכנס לפגישה עם הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, במהלכה מינה את הרב למכור את החמץ. בפגישה לא נכח עמיתו הגר"י יוסף. בהמשך, עלה אלשיך לקומה הרביעית בבית הרבנות ונועד עם הרב הראשי הספרדי.

במעונו של הרב הראשי האשכנזי

"כל שנה הרבנים נפגשים עם המפכ"ל ובכירים אחרים", מספר גורם ברבנות הראשית: "השנה הרב לאו מכר את החמץ לבדו, כשאלשיך הגיע הוא עלה אחר כך לרב יוסף".

במעונו של הרב הראשי הספרדי

לדבריו: "אתה רוצה שאני אשקר? זה לא נראה טוב ולא מכבד אף אחד במוסד הרבנות הראשית".

כפי שדווח בחודש שעבר ב"כיכר השבת", המאבק ברבנות הראשית בין הרב הספרדי לרב האשכנזי הפך זה מכבר לנושא השיחה במסדרונות הרבנות ובתי הדין ברחבי הארץ, אך בזמן שכולם עסוקים במינוי מנכ"ל בתי הדין - רגע לפני כניסת הגאון רבי דוד לאו לתפקיד נשיא בית הדין הגדול, נראה כי נושאים נוספים הביאו למאבק הפנימי: מינוי ראב"דים ברחבי הארץ, שליחת דיינים מגיירים לחו"ל ומינוי ראשי ועדות בחירות לרבנויות הערים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר