64 הרוגים בסיביר

זוועות בשריפת הקניון: רבים קפצו אל מותם

ילד ששיחק במצית או קצר חשמלי במשחקייה - טרם ברור מה גרם ללהבות להתפרץ ולהתפשט בקניון ברוסיה. מחזות מצמררים בזירת האירוע, שגבה לפחות 64 הרוגים • צפו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד מסכם מהאירוע הקשה (צילום: מתוך יוטיוב)

בשריפה שפרצה במרכז קניות בעיר קמרובו שבסיביר, במזרח רוסיה, נספו 64 בני אדם, רבים מהם ילדים - כך עדכנו הבוקר (שני) רשויות החירום במדינה.

אל השריפה שפרצה אמש, בעת שרוב הקורבנות היו בתוך אולמות צפייה, הוזעקו כ-660 מאנשי כוחות ההצלה, שפינו מהמקום יותר מ-100 בני אדם. רק לאחר 12 שעות, הצליחו כוחות הכיבוי להשתלט על האש העזה שהשתוללה בקניון בן ארבע הקומות.

לפי סוכנות הידיעות הממלכתית 'טאס', משרד החירום הרוסי מעריך כי האש פרצה במשחקייה שבקומה העליונה, אך טרם ברור האם היא החלה בטרמפולינה כשילד שיחק במצית או בשל קצר חשמלי.

עדי ראייה תיארו את הפאניקה הגדולה ששררה בקניון, כשהנוכחים הבינו ששריפה הולכת ומתפשטת. ברשתות החברתיות ברוסיה נפוצו טענות כי לא נשמעו אזעקות או הודעות בכריזה של הקניון, כפי שאמור היה להיות, וכן שהאנשים בקניון היו צריכים למצוא בעצמם דרכי מילוט כדי להינצל.

רבים מהם, כפי שנראה בתיעוד קשה לצפייה שהופץ ברשת, קפצו אל מותם מהחלונות. הם ניסו להינצל, אך ראשם נחבט בתקרת הכניסה למקום.

ילדה בת 13, שהיתה לכודה עם חברותיה בקניון הבוער, העלתה משם הודעה מצמררת, ברשת החברתית הרוסית VK: "אנחנו עולים באש. היו שלום ככל הנראה", כתבה. כמו כן, כמה מהילדים הלכודים בקניון התקשרו להוריהם או יצרו קשר עם חבריהם, ברגעיהם האחרונים. כעת חוששות הרשויות ברוסיה כי תלמידי כיתה מבית ספר יסודי באזור, נספו כולם בשריפה.

בשלב מסוים, כשנדמה היה שהשריפה כבתה, התלקחה האש מחדש, ובמקום מצאו את מותם ככל הנראה גם כמה מהמחלצים.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר