בכיר בצה"ל מאיים

"הבתים שלא שופצו בעזה עוד יידעו את נחת זרוענו"

על רקע 'צעדת המיליון' אותה מתכנן חמאס החל מיום שישי הקרוב, ובה יצעדו אלפים רבים לעבר הגבול בין עזה לישראל, משמיע ראש מטה זרוע היבשה בצה"ל איום בוטה במיוחד • האזינו (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
איומיו של תא"ל וירוב. האזינו (מתוך ynet. תמונת הקצין: דובר צה"ל)

ראש מטה זרוע היבשה בצה"ל תא"ל איתי וירוב, משמיע היום (שני) איום בוטה כלפי התושבים בעזה, על רקע ההתחממות בדרום הכוללת את "צעדת המיליון" המתוכננת לכיוון הגבול עם ישראל.

בהרצאה שמסר בפני חניכי המכינה הקדם צבאית 'יונתן' מקיבוץ עלומים, אמר וירוב: "לא צריך להיות איש צבא דגול או איש מודיעין בקיא כדי לדעת שהשדות האלה עוד יידעו את הקונוסים של הטנקים, וחיילי הרגלים עוד ירוצו פה לגדר, והבתים שעדיין לא שופצו בעזה מהמערכה האחרונה עוד יידעו את נחת זרוענו במערכה הבאה".

"כל יום שעובר מרחיק אותנו מהמערכת הקודמת, אבל מקרב אותנו למערכה הבאה וזה רק עניין של זמן", הוסיף הקצין שמכיר היטב את החזית הזו, בהיותו בעבר מפקד אוגדת עזה. "אז איך מודדים כאן ניצחון? הניצחון לא נמדד בטנקים ולא נמדד בכיבושים. הוא נמדד בגובה החיטה ובכמות היבול שמוציאים משדות תפוחי האדמה או הגזר או הבוטנים. אנחנו נמצאים 800 מטרים מגבול גדר המערכת וממפעלי המנהרות הענקיים של עזה, ואנחנו עדיין כאן, אז זה הניצחון".

יישור השטח. הכנות חמאס ל"צעדת המיליון" (צילום: מתוך פייסבוק)

כפי שדווח ב-ynet, לקראת ההפגנות המדוברות בגבול עזה, הצפויות להתחיל בסוף השבוע הקרוב, מתכנן צה"ל להציב לוחמים, למשך תקופה, בשערי הכניסות לישובים המוגדרים צמודי גדר, ואלו אף יערכו בתוכם פטרולים, למשימות אבטחה.

מדובר בלפחות חמישה ישובים בעוטף עזה, אך גם בישובים נוספים באזור יוצבו כוחות, אם כי בהיקף קטן יותר. הפעולות הללו הן כמובן מחשש שמפגינים פלסטינים יצליחו לעבור את כוחות הצבא ולחדור ליישובים, ביום שישי הקרוב. אף שהסבירות לכך נמוכה, בצה"ל לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר