הקפאת הרעב

הפיתוח החדש שיציל לכם את הדיאטה?

רופאים בארה"ב טוענים כי מצאו פתרון חדשני שיימנע את תחושת הרעב באמצעות הקפאת עצב בגב שמעביר את תחושת הרעב מהקיבה אל המוח. התהליך ניסוי (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רופאים אמריקאים מאוניברסיטת אמורי שבג'ורג'יה טוענים כי פיתחו שיטה חדשנית להפסקת תחושת הרעב באמצעות הקפאת עצב בגב המוביל אותות אל המוח שגורמים לרעב, כך מדווחת רשת ABC News.

הרופאים, מבית הספר לרפואה, חקרו אנשים הסובלים מהשמנת יתר בדרגה בינונית עד חמורה ובדקו אם יש קשר בין "עצב הרעב" לבין הפחתת המשקל. מדובר בעצב הווגאלי האחורי, שמאותת למוח על רעב כאשר הקיבה אינה מלאה.

"95% ממי שעושים דיאטה ייכשלו או יעלו יותר במשקל בתוך שישה חודשים עד שנה", אמר ראש צוות החוקרים, ד"ר דיוויד פרולוגו. "הסיבה לכך היא שהגוף חוזר לצריכת הקלוריות הרגילה".

הרופאים הצליחו לעכב את פעולתו של "עצב הרעב" בקרב עשרה מטופלים, באמצעות החדרה כירורגית של מחט לגבם של החולים והקפאת העצב למשך שתי דקות בהנחיית הדמיית סורק CT.

המתנדבים הגיעו לביקורות כעבור שבוע, 45 ימים ו-90 ימים לאחר הפרוצדורה ודיווחו על ירידה בתיאבון. איבוד המשקל הממוצע של המנותחים היה 3.6% ממשקלם הקודם. בסך הכול הצליחו המטופלים להפחית בממוצע 13.9% ממדד ה-BMI שלהם (מדד השמנת יתר, המחושב באמצעות חלוקת המשקל בגובה בריבוע).

ממצאי הפרוצדורה החדשה הוצגו בכנס לרדיולוגיה התערבותית שנערך השבוע בלוס אנג'לס. פרולוגו וצוותו מתכננים כעת ניסוי נרחב יותר כדי לוודא שוב שהטיפול אכן עובד - וכן לבדוק כמה זמן נמשכת השפעתו והאם אין לו תופעות לוואי בעייתיות שיהפכו את התהליך למסוכן ולא כדאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר