אבל ותפילות

השריפה בבאר שבע: "שרה ז"ל גיבורה; התפללו על שניאור זלמן"

מותה הטרגי של שרה שפדוב בת השנתיים בשריפה בבאר שבע, לא משכיח מבני משפחתה את אחיה הפצועים - אחת מהם בקפיצה מהבית הבוער - והם מתחננים: "התפללו" (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכניסה לבית משפחת שפדוב, בית האבלים (צילום: בראל אפרים, ynet)

בבית העלמין החדש בבאר שבע, התקיימה הלילה (שני) הלוויית הפעוטה שטערנא-שרה שפדוב, שנספתה אמש בשריפה שהתמונות ממנה זעזעו את המדינה. הדס, סבתה, ספדה לה: "היא הייתה המלאך שלי. אני לעולם לא אשכח את החיוך שלה. שרה הייתה הילדה לפני האחרונה. היא הייתה הפנינה, היהלום".

כזכור, בשריפה זו נפצעו אף אחיה של שרה, בהם שניאור זלמן הפצוע באורח קשה: "שניאור יחלים", אמרה הסבתא. "הוא ילד חזק. עוד לא בן ארבע. שבורא עולם ירחם עליו ועלינו, שיחזור בשלום. אני מאמינה שבורא עולם יחזיר אותו. אני מתחננת לכל עם ישראל שיתפללו שבורא עולם ירחם על שניאור ויחזיר אותו הביתה. רק שהוא יחזור אלי ויגיד 'סבתא, אני רוצה לשחק'. הוא ילד טוב".

היא אף סיפרה על מצבה של האם השכולה: "שולמית שבורה. מרוסקת לרסיסים. היא גיבורה שהצליחה להציל את הילדים שלה. אין על האומץ של האישה הזאת. היא אשת חיל. אם לא שולמית, הילדים היו נשרפים כולם. היא הצליחה להציל אותם, רק לא את שניאור ושרה. הכבאים לא הכניסו אותה לאש. אין הרבה נשים כאלה".

עדכון הרופא על מצבו של הילד שניאור זלמן (צילום: רועי רובינשטיין, ynet/סורוקה)

ישראל, האב השכול, פנה ישירות לציבור, וביקש: "תתפללו לרפואת שניאור זלמן בן ז'וסלין שלומית. מי ששמע את הסיפור ואכפת לו מהילד הגוסס, שיתפלל בשבילו. הוא צריך נס. מכל העולם פנו אליי. אנחנו מחכים לנס. אחותו מתפללת איתנו גם מהשמים, היא כבר עם המשיח. אנחנו צריכים להתפלל על מי שפה".

בתוך כך, מחקירה ראשונית של חוקרי השריפות עולה כי מוקד השריפה היה בסלון, וכעת נבדק חשד כי מקור השריפה היה באחד השקעים או מהמזגן, אך טרם נשללה האפשרות שהכל החל כתוצאה ממשחק ילדים באש.

קפיצת בת ה-8 (מתוך ynet)

כזכור, בשלב מסוים נראתה הבת הגדולה במשפחה כשהיא עומדת על המרפסת ורוצה לקפוץ. בדירה שמתחת היו ארבעה גברים, אליהם הצטרפו כמה כבאים שצעקנו לילדה שתקפוץ.

"אמרנו לה שאנחנו מחזיקים לה שמיכה והכול טוב. אחרי שלקחה אוויר צעקנו אחת, שתיים, שלוש והיא קפצה ותפסנו אותה", תיאר הכבאי אולג סידורוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר