הקרב על המועמד החרדי בי-ם

המרוץ לראשות העיר: 'אגודה', ש"ס ו'דגל' - טוענות לכתר

הודעת ברקת הבעירה את הזירה הפוליטית, הפנים ירושלמית, בשאלת סיכוייו של מועמד חרדי • "כיכר השבת" בדק וגילה כי כולם מסכימים בחשיבות ה"מועמד החרדי" אך גם כולם טוענים לכתר (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
כהן, דייטש, ליאון ופינדרוס (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

הודעתו של ניר ברקת אתמול (ראשון) כי לא יתמודד בשלישית לראשות עיריית ירושלים הבעירה את הזירה הפוליטית, הפנים ירושלמית, סביב השאלה האם ההיסטוריה תחזור ומועמד חרדי יכבוש את ראשות העיר או שמא שוב, בפעם השלישית, יזכה בכיסא הנכסף בכיכר ספרא מועמד שאינו חרדי.

'כיכר השבת' יצא לעשות סדר וגילה כי האחדות רחוקה, לאחר שכל אחת מהסיעות - 'דגל התורה', ש"ס ו'אגודת ישראל' - טוענת לכתר.

בכירי הפוליטיקאים בליכוד, נתניהו ושרים בכירים, יצאו בהודעות ברכה לניר ברקת על התמודדותו ברשימה הארצית. השר ישראל כץ וגדעון סער בלטו בכך שלא הוציאו הודעות ברכה. על פניו הסיבה לכך פשוטה, השניים מתיימרים להתמודד על ראשות הממשלה כמו ניר ברקת עצמו.

בליכוד כבר החלו שמועות על התמודדותם של השר זאב אלקין וח"כ דודי אמסלם. לשכתו של אלקין מכחישה שוב ושוב את הדיווח. ל'כיכר השבת' נודע כי באם לא יהיו שינויים ח"כ דודי אמסלם יו"ר הקואליציה צפוי להכריז על התמודדותו לראשות העיר לאחר חג הפסח.

אלא שיש מי שטוען כי מועמדותו של דודי אמסלם היא "פייק" ונועדה להכתיר את המועמד החרדי יוסי דייטש.

יועץ התקשורת ליאור חורב שמלווה גם את תנועת 'התעוררות' והמועמד עופר ברקוביץ' צייץ בטוויטר: "למטיבי לכת בהלכות ירושלים: 'מועמדותו' של ח"כ דוד אמסלם היא חלק משטיק פנים חרדי. 'דגל התורה' מאוד רוצים להריץ את דייטש (החרדי) לראשות העיר. זה לא הולך כרגע ולכן מועמדותו של אמסלם נועדה לפצל את הקול החילוני ו'להכשיר' את ריצת דייטש. מסובך? זו רק ההתחלה".

מיותר לציין כי חורב עצמו היה לפני זמן מה בעימות תקשורתי ממושך עם ח"כ אמסלם על רקע תפקידו כיועץ התקשורת של מפכ"ל המשטרה במשכורת עתק.

בשביל לנצח את הבחירות החרדים חייבים לפחות את תמיכת הגוש החרדי כולו, דבר שנראה כמעט בלתי ניתן למימוש. מי שרואה את עצמו כמועמד של כלל הציבור החרדי, הוא סגן ראש העיר יוסי דייטש (אגודת ישראל - שלומי אמונים). אתמול, שעות לאחר הכרזת ברקת, נצפה דייטש עם פטרונו הפוליטי סגן השר מאיר פרוש בכיכר ספרא.

מלבד ההסכמה כי "נצרך ראש עיר חרדי בבירה", לא תשמעו בחודשים הקרובים הצהרה מאף דמות חרדית על התמודדותו לראשות העיר. גם ב'דגל התורה' יש מי שרואה עצמו כמועמד לראשות והוא סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס.

פינדרוס היה החרדי הראשון שמיהר להוציא הודעה לתקשורת לאחר הכרזת ברקת, בהודעתו בירך את ברקת אך פירט בארוכה על המנהיגות לה ירושלים זקוקה בעת הזו. מלבד זאת, כיאה למועמד לראשות, החל פינדרוס לתפעל דף פייסבוק שם מעלה את משנתו ופעילותו. ל'כיכר השבת' נודע כי חברי הכנסת של 'דגל התורה' סירבו להתבטאות בנושא ולהגיב לפרישת ברקת.

מי הסיעה הגדולה בעיר?

בהודעה שהוציאה סיעת 'יהדות התורה' ונוסחה בשיתוף פעולה של 'דגל' ו'אגודה' נכתב: "סיעת יהדות התורה שהינה הגדולה במועצת העיר רואה את נושא ראשות העיר מתוך אחריות רבה. לאחר חג הפסח הסיעה תקיים דיון פנימי ובחינה יסודית של הנושא".

גורמים בסיעת ש"ס הירושלמית טוענים לעומת זאת: "אנחנו הסיעה הגדולה בעיר מול חמישה של 'אגודה' ושלושה של 'דגל התורה'". לדברי חברי מועצה בסיעת ש"ס הירושלמית, הם אלו שיובילו את הבחירות הקרובות ויכריעו את זהות המועמד החרדי.

מחר יכריז משה ליאון על מועמדותו לראשות העיר. אם בתחילת הדרך היה נראה כי לליאון יהיה קל להשיג את התמיכה החרדית, הרי שעם הצגת המועמדות החרדית מלאכתו תהיה קשה. בסביבתו אומרים כי כבר אפשר לראות את תמיכת יו"ר ש"ס השר דרעי בו כסגורה כחלק מהברית הוותיקה בין השר דרעי ליו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן.

בינתיים רשימת המועמדים בציבור הכללי מתארכת, אך לכאורה ככל שירבו המועמדים בציבור הכללי כך יגברו סיכויו של מועמד חרדי לנצח את הבחירות. הרשימה נחלקת בין אלו שכבר הצהירו על מועמדותם לבין אלו השוקלים להתמודד.

עד כה הצהירו על התמודדותם: רו"ח משה ליאון, יו"ר סיעת 'התעוררות' עופר ברקוביץ', עו"ד אבי סלמן, עו"ד יוסי חביליו וחבר מועצת העיר פפה אללו.

מועמדים אפשריים: סגרה"ע יוסי דייטש, סגן ומ"מ רה"ע יצחק פינדרוס, השר זאב אלקין, ח"כ דודי אמסלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר