"הגנה עצמית"

נסגר התיק נגד ההורים שירו במחבל בקוסרא

הפרקליטות סגרה את התיק נגד שניים מהורי הילדים שהותקפו במהלך טיול הבר מצווה על ידי עשרות פורעים ליד הכפר קוסרא וירו להגנתם באחד הפורעים למוות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחד ההורים שנפצע באירוע (צילום: מתוך ynet)

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (שני) כי החליטה לסגור מחמת העדר אשמה את תיק החקירה נגד שני תושבי השומרון שירו למוות במחמוד עודה, תושב הכפר קוסרא, שהיה מעורב בזריקת אבנים לעבר קבוצת מטיילים סמוך לכפר הפלסטיני. בהחלטה הוסבר כי התיק נסגר מחמת היעדר אשמה לאחר שמחומר הראיות עלה כי הירי בוצע לכאורה לשם הגנה עצמית לאחר שהמטיילים הותקפו בפראות על ידי הפלסטינים.

ב-30 בנובמבר יצאה קבוצת מטיילים, שכללה כ-20 ילדים ואת שני החשודים כמלווים, לטיול בר מצווה באזור הכפר קוסרא. במהלך הטיול הותקפה הקבוצה על ידי עשרות תוקפים, ביניהם ההרוג, אשר יידו לעברם סלעים ואבנים ממעלה מדרון. החשודים, אשר חשו לטענתם בסכנת חיים, ירו לטענתם רק ירי אזהרה באוויר. אחד הכדורים פגע באחד הפורעים, אשר מת כתוצאה מכך.

בהמשך האירוע נכנסו חלק מהתוקפים למערה בה הסתתרה הקבוצה, תקפו את הילדים ואת אחד החשודים וגרמו לפציעתו. חלק מתושבי הכפר קוסרא הגיעו לסייע לקבוצה עד להגעת כוחות הביטחון שחילצו אותם מהמקום.

החקירה העלתה כי הירי בוצע בעת שהתוקפים עמדו במעלה המדרון והשליכו אבנים מטה לעבר קבוצת המטיילים. משכך, הגרסה בדבר ירי אזהרה שנורה באוויר יכולה להתיישב עם הפגיעה בפורע, שהשליך את האבנים מעליהם במדרון. תימוכין נוסף לגרסת החשודים נמצא, בין היתר, בעדות של אחד מתושבי כפר קוסרא אשר העיד כי החשודים ירו לצרכי הגנה עצמית רק לאחר שהושלכו לעברם האבנים. נגד חלק מהתוקפים הערבים הוגשו כתבי אישום ע"י התביעה הצבאית.

מארגון חוננו, שמלווה את המטיילים שהותקפו, נמסר: "מהרגע הראשון היה ברור שהמון ברברי תקף קבוצת מטיילים שכל חטאם היה שהם יהודים שיצאו לטיול בר מצווה בארץ ישראל. אנו מצרים על העוול שנעשה להורים עד כה, על כך שמיד עם שחרורום מבית החולים נאצלו להיחקר בתחנת המשטרה, ובמקום לקבל צל"ש מצאו עצמם חשודים. המשטרה במעשיה פוגעת אישית בהורים גיבורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר