אישום בצרפת

שיחדו דרך רב הכלא כדי להיטיב את תנאיהם

המיליארדר היהודי-צרפתי ארנו מימרן ואריק רובי, מי שהרג בתאונת פגע וברח את לי זיתוני, שניהם אסירים בכלא הצרפתי מואשמים ששיחדו באמצעות רב הכלא את הסוהרים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

איש העסקים היהודי צרפתי ארנו מימרן, שהורשע ב"שוד המאה", ואריק רוביק, אחד מדורסיה של לי זיתוני, שניהם מרצים את עונשים בכלא הצרפתי וניצבים בלבה של פרשה חדשה. הם נאשמים ששיחדו סוהרים בכלא פרן שבו הם כלואים, כדי להיטיב את תנאי הכליאה שלהם ושל חבריהם, כולם יהודים. בפרשה נעצרו עוד חמישה אנשים: שלושה סוהרים, שותף חיצוני שעזר להם – ואחד מרבני הכלא.

ב"ידיעות אחרונות" פורסם הבוקר (ג'), כי בתא של השניים נמצאו מכשירים ניידים וסכומי כסף גדולים במזומן. מאות אלפי יורו התגלו בבתיהם של החשודים ושל משתף הפעולה מחוץ לכלא, פבריס טואיל, שנאשם אף הוא בעבירות דומות לאלה שבגינן הורשע מימרן.

החקירה, שנמשכה כשנה, נפתחה בעקבות תלונה שקיבלה נציבת תלונות הכלא, אדלין חזן, לפיה האסירים היהודים בכלא, שנמצא 25 קילומטר מפריז, זוכים לתנאים מיוחדים. החקירה הובילה למפקד אגף בכלא ולשני סוהרים המואשמים כי "קיבלו כסף עבור מתן טובות הנאה לאסירים".

המיליארדר ארנו מימרן, מתוך דף הפייסבוק שלו

בין ההטבות שהוענקו למימרן ולרוביק, שנחשבים למארגני מבצע השיחוד: "טלפונים ניידים, עזרה במקרה של בעיות בכלא וזירוז השחרור על תנאי". החשוד האחרון הוא הרב של אזור פריז רבתי, שהינו גם רב בכלא, המואשם ששימש כ"בנקאי" בהעברת הכספים, העברה שאותה ביצע דרך עמותה תרבותית יהודית, כדי להסתיר את המעשים.

כזכור, מימרן נידון ב-2016 לשמונה שנות מאסר ולמיליון יורו קנס בפרשה שכונתה "שוד המאה" בה הואשם שהונה את האיחוד האירופי במאות מיליוני דולרים. במהלך משפטו הצהיר כי תרם כמיליון דולר לבנימין נתניהו, ואז שינה את הצהרתו ל-40 אלף דולר שתרם בעצם לקרן ציבורית.

אריק רוביק נידון לחמש שנות מאסר בגין דריסתה למוות של לי זיתוני בתאונת פגע וברח בתל אביב. הוא נמלט מישראל, ולאחר מאבק ממושך של משפחתה של זיתוני נשפט בצרפת ומרצה את עונשו בכלא פרן מאז 2014.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר