תיק 4000

שרה נתניהו: "לגיטימי לבקש סיקור חיובי"

הזוג נתניהו ובנם יאיר נחקרו אתמול על מעורבותם בתיק 4000. לטענת שרה ויאיר היה זה אך לגיטימי לבקש סיקור הוגן מהאתר גם אם לא נתנו שום תמורה כספית על כך (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

פרטים נוספים התפרסמו מחקירת משפחת נתניהו אתמול (שני) במסגרת תיק 4000 (בזק-וואלה). בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו פגש את חוקריו במעונו בירושלים, רעייתו שרה התייצבה במשרדי להב 433 ואילו בנו יאיר, שנחקר לראשונה, הגיע למשרדי הרשות לניירות ערך.

בחקירה התמקדו החוקרים בדברים שטענו עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, בנוגע לדרישות בני משפחת נתניהו לסיקור מפרגן באתר וואלה. לבן יאיר המתין צוות החקירה המשותף לרשות ני"ע ולמשטרה, והוא הוזהר בתחילת החקירה כי הוא חשוד בקבלת טובות הנאה ושיבוש הליכי חקירה. קבלת טובות ההנאה קשורה בדרישות שעל פי החשד העביר נתניהו הבן לאנשי וואלה דרך חפץ.

"אני פטריוט ימני וברור שלא רציתי שיכתבו נגד אמא שלי, מה הבעיה הזה?", אמר יאיר לחוקרים. כאשר נשאל באשר למחיקת סמסים ממכשיר הטלפון שלו, השיב: "לא מחקתי שום סמסים".

במקביל הגיעה שרה נתניהו ללהב 433 לחקירתה השנייה בפרשת 4000. חוקרי המשטרה הציגו לגברת נתניהו דף עם סמסים ששלחה לניר חפץ, ובהם נכתב: "הם שמאלנים", "תראה מה כותבים" ו-"הם מנוולים, כותבים עלינו לא יפה". נתניהו לא התבלבלה ואמרה: "זה לגיטימי. כאישה רציתי שהסיקורים על המשפחה שלי יהיו חיוביים. מה לא בסדר בזה?".

בשלב מסוים הטיחו בה החוקרים את הטענות שהשמיע חפץ ולפיהן ביקשה ממנו למחוק סמסים. "לא מחקתי סמסים באופן סלקטיבי. מחקנו קבצים שלמים כדי לפנות מקום בטלפון. כולם עושים את זה".

לאחר מכן ביקשו החוקרים לבצע עימות ואמרו לגברת נתניהו כי הם עומדים להכניס את ניר חפץ לחדר, אך זו סירבה לעימות ואמרה כי היא לא רוצה לדבר איתו. בשלב זה, ועל אף שבידיהם ראיות נוספות, החליטו במשטרה שלא לעמת את נתניהו עם הקלטות שחפץ מסר להם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם אמש סרטון בעמוד הפייסבוק שלו ובו התייחס לחקירתו. "היה לי עוד מפגש היום, בנושא אחר", אמר. "גם הוא קשור לביטחון, אבל סוג אחר של ביטחון: הביטחון המוחלט שלי. אחרי המפגש הזה, כמו המפגשים האחרים, לא יהיה כלום - כי לא היה כלום". נתניהו הוסיף: "אני רוצה לאחל לכולכם חג פסח כשר ושמח. תהנו עם המשפחות שלכם. אני אהנה עם המשפחה שלי. אני אחגוג את החג הזה בשמחה גדולה, בביטחון גדול, עם הרבה חרוסת ואפס מרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר