בדרך לכינרת? אל תפספסו את המרכז מורשת הרמב"ם

חול המועד פסח בפתח, ומשפחות רבות עתידות לבקר בצפון ארצנו לטייל, לנוח, ובעיקר ליהנות ממזג האוויר האביבי והנופים המרהיבים. במרכז מורשת הרמב"ם בטבריה תמצאו הצגות, סדנאות, ואטרקציות מגוונות לכל המשפחה ללא עלות (תיירות, שיווקי)

מרכז מורשת הרמב"ם. (צילום: Deror_avi, רישון CC BY-SA 4.0,7 ויקיפדיה)

מחפשים פעילות ערכית, חוויתית ומהנה וגם ללא עלות? אירועי 'מפה ומצה' בזמן חול המועד הפסח מציעים חגיגה משפחתית באתרי מורשת ישראליים בסימן "סיפורה של המדינה" - מופעים לכל המשפחה, הצגות לילדים, סדנאות, חידונים, ועוד ועוד.

זו השנה השלישית שמתקיימים אירועי 'מפה ומצה' ברחבי הארץ ביוזמת שרת התרבות מירי רגב ובביצוע המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. האירועים יתקיימו ב-12 אתרי מורשת בחוה"מ פסח בימים שלישי-רביעי, ט"ז-י"ז בניסן תשע"ח. כלל הפעיליות ללא תשלום! לכם נשאר רק לבחור ולהגיע...

אם אתם כבר בדרך לצפון הארץ, להשתכשך במי הכנרת או בכלל לנשום אוויר צח, אתם יכולים להינות ממגוון אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה במרכז מורשת הרמב"ם בטבריה.

בדרך לכנרת? אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

אירוע מפה ומצה בכל הארץ: מרכז מורשת הרמב"ם

מה קורה שם? אין כמעט מקום לכתוב על דמותו של הרמב"ם וחשיבותו לעולם היהודי: לא רק בעולם ההלכה, אלא גם בהשקפה, במחקר ההיסטורי, באגרות והתשובות הרבות ששלח, ובכלל בעולם הספרותי הענק והמורשת התרבותית שהביא לנו. במרכז למורשת הרמב"ם תמצאו מוזיאון המתאר את מסלול חייו ושוזר בתוכו את כתביו הייחודיים במגוון נושאים. הדרכות, סרט, טריוויה, סדנאות יצירה והצגות. חוויה מהנה, חינוכית וערכית שתביא לכם ערך מוסף לחופשת הפסח.

אטרקציות ופעילויות: במרכז מורשת הרמב"ם מתקיימות הדרכות כל שעה עגולה הכוללות גם ביקור במקום קבורתו הסמוך למרכז. תוכלו לצפות בסרט על חייו של הרמב"ם ולשחק במשחק טריוויה מאתגר. סדנאות יצירה מחומרים ממוחזרים וסדנת שימור חוויתית. וכמובן מיוחד לחול המועד שתי הצגות מרתקות, מצחיקות וערכיות.

יום שלישי הצגת "המעיל המופלא" של תיאטרון עמוקה בשעה 10:30, וב-12:00. מוטקה הוא מטאטא רחובות פשוט שחולם להיות חייט ויום אחד חלומו מתגשם והוא הופך להיות החייט הראשי של הפריץ. האם מוטרה יצליח לזכור מי הוא ומאין הוא בא? ומה קורה כשאר הגורל מהתפך והפריץ זועם? הצגה על-פי סיפור חסידי עם השחקנים עידו לוינגר ודוד לפיד.

מתוך ההצגה "המעיל המופלא". צילום: רותי לוינגר

יום רביעי הצגת "אוצר האבן העתיקה" של תיאטרון 'חוצפה קטנה', בשעה 10:30 וב-12:00. תוכן ההצגה: ירושלים היא עיר מיוחדת במינה, חשובה מאין כמותה, עיר שמגשרת בין אנשים ומחברת באהבה. כבר שנים שלירושלים מגיעים בסתר קוסמים ומכשפים, פיות ורוקחי שיקויים, בכדי לכתוב ספרי כישוף מרתקים, לקנות שרביטים חדשים, למצוא קוסמים מתחילים. הקהל הצעיר יוצא למסע מלא בדמויות צבעוניות ומצחיקות, קסמים וכישופים. במהלך ההצגה הקהל הוא שותף פעיל ומלא, והוא הופך להיות חלק בלתי נפרד מהעלילה הנרקמת על הבמה.

בונוס לחוקר הצעיר: במרכז מורשת הרמב"ם תוכלו להכיר את הצמחים שהרמב"ם היה משתמש בהם לריפוי. שילוב של היסטוריה ומדע עבור הסקרנים הצעירים.

חול המועד פסח | מרכז מורשת הרמב"ם | הכניסה חופשית | לפרטים נוספים על פרוייקט 'מפה ומצה' לחצו כאן >>

.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר